אחרי תחקיר חדשות 13 על מותה של שיראל הלאל: ועדת המומחים בביקרות על בי"ח זיו

ועדת הבדיקה שהוקמה לצורך בחינת נסיבות מותה של הנערה בת ה-22 שלקתה בדלקת שריר הלב, העלתה כי קיים כשל רפואי חמור וחוסר יכולת לזהות את מצבה של המטופלת - טענות שהופנו כלפי בית החולים זיו. "זה רק חיזק את ההרגשה שלנו מאז" 

זמן צפייה: 05:05

בעקבות תחקיר חדשות 13 על נסיבות מותה של שיראל הלאל, צעירה בת 22 שלקתה בדלקת שריר הלב, ועדת בדיקה שהוקמה מטעם משרד הבריאות העלתה ממצאים לפיהם קיים כשל רפואי חמור וחוסר יכולת לזהות את מצבה של המטופלת - טענות שהופנו כלפי בית החולים זיו בצפת, בו נקבע מותה של הצעירה.

נופר, אחותה של שיראל, מסרה כי "זה רק חיזק את ההרגשה שלנו מאז". התחקיר חשף כי מותה של הלאל נגרם עקב טיפול רפואי רשלני שלא עומד בסטנדרטים של הרפואה המערבית, שכלל רופאים לא מיומנים שכשלו במשימה לזהות את הבעיה ולהילחם על חייה.

שיראל הלאל
שיראל הלאל | צילום: באדיבות המשפחה

כזכור, כשבועיים אחרי שהלאל קיבלה את מנת החיסון השנייה נגד הקורונה, היא התמוטטה בבית החולים זיו לאחר שלקתה בדלקת שריר הלב - תופעת לוואי מוכרת שאמורה לחלוף עם קבלת הטיפול הנכון. לפי כתב התביעה, לאחר שלא חשה בטוב, שיראל פונתה עם תלוננת על כאבים בחזה שהתגברו בכל נשימה.

צוות של שלושה רופאים אבחן אותה כסובלת מדלקת בשריר הלב, ולמרות בדיקת הדם שביצעה שהעידה על מצבה הקשה, ועל אף שבדיקת ה-א.ק.ג שביצעה מאוחר יותר התקבלה עם תוצאות בלתי תקינות, אף אחד מהרופאים לא העניק לה תשומת לב ראויה.

בבית החולים מסרו למשפחתה של שיראל כי היא "לוקה בדלקת קלה בלבד", זאת על אף שהצעירה המשיכה להתלונן על כאבים באזור החזה. בהמשך לכך, בדיקת א.ק.ג נוספת שנעשתה לה הראתה כי היא סובלת ממצוקה לבבית משמעותית, ועדיין אף אחד מהצוות הרפואי לא עשה דבר.

מספר שעות לאחר מכן, מצבה של שיראל המשיך להדרדר - ועדיין אף אחד מאנשי הצוות לא בדק אותה. לקראת השעה שש בבוקר, אחות שעבדה במשמרת לילה כתבה בדוח שלה כי "החולה ישנה במשך הלילה, מרגישה טוב, ללא תלונות על כאב וקוצר נשימה", זאת למרות שכלל לא נכנסה לבדוק אותה.

בהמשך, אחת האחיות טענה בפני אמה של שיראל כי צוות האחיות עוקב אחר המדדים של המוניטור, וכי המוניטור הספציפי של שיראל מקולקל - זאת משום שהוא מציג נתונים לא הגיוניים כגון דופק שעומד על 130 לדקה - פי שניים ממצב מנוחה. "אמרו לנו שהכל בסדר, לא הרגשנו שהילדה הולכת להתמוטט לנו מחר", סיפר שמעון אביה.

כעבור יממה מאז שהרופא המתמחה ראה את שיראל לאחרונה, הוא הגיע לבדוק אותה וזיהה שהיא לא הייתה בהכרה. אז, החליט הרופא להזעיק מגן דוד אדום כדי שיעביר אותה לבית חולים אחר. רק כשהייתה על סף מוות, הצוות במחלקה לטיפול נמרץ לקח לשיראל בדיקת דם, תוך כדי שביצע בה פעולות החייאה. כשעה לאחר מכן, שיראל מתה.

ביה"ח זיו
ביה''ח זיו | צילום: שלומי אברבוך

תגובת בית החולים זיו: "שיראל הגיעה כשהיא סובלת מדלקת אלימה בשריר הלב. צוות המחלקה הקרדיולוגית טיפל ועקב אחרי בריאותה, ועם הדרדרות מצבה נעשו פעולות החייאה שלצערנו לא צלחו. המרכז הרפואי זיו תחקר תחקר ביוזמתו של האירוע והפיק לקחים באופן מיידי. לאחר הקמת ועדת הבדיקה, המרכז הרפואי שיתף פעולה באופן מלא".