החל מעוד שבועיים: יופסקו בדיקות הקורונה בנתב"ג

שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט סיכמו כי נוסעים שינחתו בישראל לא יחויבו יותר בבדיקות PCR החל מ-20 במאי. ההחלטה התקבלה בשל הירידה בנתוני התחלואה, ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה

זמן צפייה: 01:10

בדיקות הקורונה בנתב"ג - הסוף: שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם היום (ראשון) עם ראש הממשלה נפתלי בנט כי חובת הבדיקות בנתב"ג תסתיים ב-20 במאי. ההחלטה התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה.

עוד סוכם כי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך.

בנוסף, שר הבריאות ויו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב, סיכמו כי החל מיום שלישי, זרים הטסים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן בטרם העלייה למטוס (ולא רק ב-PCR). תייר שיבחר בחלופת האנטיגן יידרש לבצע את הבדיקה ב-24 השעות שלפני ההמראה לישראל.

הורוביץ אמר לאחר ההחלטה: "זה המשך המדיניות שלנו לאורך כל הדרך - נותנים את כל הכלים לשמור על הבריאות, אבל איפה שלא חייבים ואין צורך, לא משאירים הגבלות על הציבור. נשמור על כשירות מערך הבדיקות בנתב"ג ובכל הארץ, ונוכל להפעיל אותו מחדש במהירות ככל שיידרש".

1,773 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו אתמול מתוך 35 אלף בדיקות. מקדם ההדבקה עומד נכון להבוקר על 0.81. 132 חולים מאושפזים במצב קשה, מתוכם 53 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,741 בני אדם.