הקרב לחיים של דוד ביטן: "היה קשה - הכינו אותנו לרע מכול"

כתב חדשות 13 ליווה את הח"כ מהליכוד ומשפחתו מאז שנדבק בקורונה ואושפז במצב קשה, ועד לרגע שבו הגיש את רשימת מועמדי מפלגתו לכנסת. "עברה לו בראש המחשבה שהוא לא יצא מזה" • תיעוד בלעדי

זמן צפייה: 14:12

תיעוד בלעדי: מבין פוליטיקאים רבים שנדבקו וחלו, הקורונה תקפה באופן הקשה והחריף ביותר את חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד. כתב חדשות 13 ליווה אותו ואת משפחתו מהרגע שנדבק ואושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים שיבא, ועד לרגע המרגש כעבור חודשיים בוועדת הבחירות כאשר הגיש את רשימת מועמדי הליכוד לכנסת, אחרי שהתאושש.

בימיו הקשים ביותר, שבהם נלחם על חייו, בעוד שרופאיו לקחו ברצינות את האפשרות שלא ישרוד את המחלה, הוא היה בהכרה מלאה, הבין את חומרת מצבו ותקשר עם רופאיו. "הכינו אותנו לרע מכול. היה מאוד קשה לאשפז אותו. בכינו כי ראינו שהוא כבר משלים עם המצב. ראיתי אצלו מעין תגובה של כניעה", סיפרה אשתו חגית ביטן, והוסיפה כי "האמנתי שבכל זאת יהיה בסדר. הוא בן אדם טוב ויש לו עוד הרבה מה לעשות פה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הווידוי של מרב מיכאלי: "שקלתי בעבר לרוץ בליכוד במקום בעבודה"

אדלשטיין: בודקים אם ניתן למנוע כניסה לעבודה ממי שלא התחסן

קפסולות בבתי כנסת, סעודות עם המשפחה: המתווה לחגיגות פורים

ח''כ דוד ביטן מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים שיבא
ח''כ דוד ביטן מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים שיבא | צילום: חדשות 13

"האמת היא שהוא החולה הראשון שפתח בעצם את הגל השלישי של טיפול נמרץ קורונה", סיפרה ד"ר יעל חביב-ידיד, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ קורונה בשיבא. עוד אמרה כי "היה קשה לו לנשום. הוא ישב מכונס בתוך עצמו. אני חושבת שעברה לו בראש המחשבה שהוא לא יצא מזה, אפילו יותר ממה שאנחנו חשבנו". בעקבות מצבו הקשה, ביטן חובר למכונת ההנשמה כשהוא ער לחלוטין.

כאמור, כעבור חודשיים, האיש החזק ביותר בליכוד והקרוב ביותר לראש הממשלה, וכן יושב ראש הקואליציה מהחזקים שידע המשכן, שוחרר מהמחלקה שבה היה מאושפז. "שלומי יחסית טוב. אני באמת הייתי בין החיים למוות", אמר ביטן והודה לצוות הרפואי שטיפל בו.