מנהל המכון האונקולוגי לאשת צוות: "אשלח אותך לתאי הגזים"

בהקלטות שהגיעו לחדשות 13 נשמע ד"ר רונן ברנר, שזומן לשימוע לפני השעייה, נשמע מגדף בחריפות נשות צוות שעובדות במכון. הזימון לשימוע - בעקבות אירוע אלימות שבמסגרתו התלוננה האחות האחראית נגד ברנר. הרופא בתגובה: "הדברים נאמרו בסרקזם - מדובר בניסיון לנגח אותי"

זמן צפייה: 02:07

הקלטות חדשות שנחשפו הערב (חמישי) במהדורה המרכזית יכולות להעיד על אופיו של ד"ר רונן ברנר, מנהל המכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון ויו"ר ועד הרופאים, אשר זומן אתמול לשימוע לפני השעיה לאחר מקרה אלימות חמור. על השימוע הנחה פרופסור נחמן אש בעצמו, מנכ"ל משרד הבריאות.

בהקלטות נשמע ד"ר ברנר מדבר אל אחת מנשות הצוות הסיעודי בגסות ואומר לה, בין היתר "אני אשלח אותך לתאי הגזים". בסביבתו של ד"ר ברנר מתגוננים ומסבירים כי הדברים נאמרו בסרקזם ובתגובה לדברים שנאמרו לד"ר ברנר ברוח דומה. עוד מסר ברנר בתגובה כי "מדובר בניסיון לנגח אותי באופן אישי ולבזות אותי".

בית חולים וולפסון
בית חולים וולפסון | צילום: רוני שיצר

הזימון לשימוע הגיע על רקע אירוע חריג במחלקתו של ד"ר ברנר, כאשר אתמול בבוקר התפרץ מטופל למשרדו של ד"ר ברנר וצעק על מנהל המכון. בטרם הגיעו מאבטחים למקום, נכנסה אחת האחיות והוציאה את אותו מטופל שצעק. בתגובה, יצא ד"ר ברנר ממשרדו ולכאורה צעק וקילל את הצוות הסיעודי. האחות האחראית דווחה על האירוע והגישה תלונה במשטרה כנגד ד"ר ברנר.

מזה תקופה שישנו סכסוך בין מנהל המכון האונקולוגי לבין הצוות הסיעודי והנהלת בית החולים. במהלך תקופה זו נעשו ניסיונות ליישב את המחלוקות באמצעות הליך גישור. לאור זימון ד"ר ברנר לשימוע וחוסר התפקוד במכון האונקולוגי, יצאה הנחיה לבתי החולים איכילוב, תל-השומר שיבא ואסף הרופא להיערך לקליטתם של המטופלים בוולפסון ולהמשך טיפול בהם, עד הודעה חדשה.

ד"ר ברנר מסר בתגובה: "הניסיון לקשור את הדברים לאירוע בו הותקפתי ע"י מטופל לפני מספר ימים הוא חמור. הדברים הנשמעים בהקלטה נאמרו בסרקזם בשיחה פרטית ישנה מלפני מספר שנים. הדברים נאמרו בתגובה לדברים ברוח דומה שנאמרו לי .מדובר בניסיון לנגח אותי באופן אישי כיו"ר ועד רופאי וולפסון, המצוי כעת במאבק מול מנהלת בית החולים ד"ר ענת אנגל. אדגיש כי הדברים כלל לא נאמרו לאחיות המכון האונקולוגי. פרסום ההקלטות במועד הנוכחי נועד לבזות אותי. יש בכך משום הוצאת דיבה נגדי".