מומחי משרד הבריאות: "להמתין עם חיסון הילדים"

המומחים טוענים כי מספר הילדים שהשתתפו בניסוי של חברת פייזר היה נמוך מכדי להסיק מסקנות על תופעות הלוואי; במקביל, בנט והורביץ החליטו על ביטול מגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים

זמן צפייה: 04:19

על רקע הדיון המכריע בנושא חיסוני ילדים מתחת לגיל 12 בחיסון אצל ראש הממשלה, מומחי משרד הבריאות אומרים כי לפי נתוני המחקר של פייזר שהוצג ל-FDA, בו השתתפו כ-2000 ילדים, לא ניתן לדעת מה שכיחות המיוקרדיטיס, דלקת בשריר הלב, בקרב גילאים אלו לאחר החיסון, היות ובשכבות גיל אחרות מופיעה הדלקת בשכיחות של מקרה יחיד מתוך 15 אלף מתחסנים.

לכן אומרים המומחים בישראל כי ייתכן שישראל לא תהיה המדינה הראשונה לחסן ילדים מתחת לגיל 12, וכי יש להמתין לנתונים מארצות הברית כדי לקבל החלטה בנושא. כמו כן, אין במדינה כיום די חיסונים על מנת לחסן את כלל האוכלוסייה הזו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נשיא איראן: "עלינו להיות ערוכים למלחמת סייבר"

קיש: לא ביקשנו שתיכנסו לממשלה, עבאס: "מוכן ללכת לפוליגרף"

למרות התנגדות ארה"ב: תקודם בנייה של אלפי יחידות דיור ביו"ש

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו הערב (רביעי) על ביטול מגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים, שעד כה הוגבלה ל-5,000 משתתפים. ההשתתפות באירועים המוניים תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק. ההחלטה תיכנס לתוקף החל מיום שישי הקרוב.

לפי נתוני תחלואה במערכת החינוך, אתמול התגלו 471 ילדים מאומתים, מתוך 727 מאומתים שנתגלו סך הכול – משמע ילדים מהווים 60% מסך המאומתים היומי במערכת החינוך. לצד זאת, מספר המאומתים היומי נחתך ב-75% מאז החזרה לבתי הספר אחרי החגים, כאשר גם היום ישנם 6,165 חולים פעילים במערכת החינוך ו-38,848 תלמידים שנשארים בבית בבידוד.

על אף שבדרך כלל התחלואה בקרב ילדים קלה יחסית, 105 ילדים ישראלים חלו עד כה בתסמונת ה-PIMS, מחלה קשה שהשכיחות שלה עלתה בשבועות האחרונים. במקביל, במשרד הבריאות אומרים כי הדרך הטובה ביותר להגן על ילדים מפני הקורונה היא באמצעות מתן חיסון של שתי מנות בהפרש של שלושה שבועות, שיינתנו בקופות החלים וייתכן כי גם בבתי הספר.