עדיין לא מוכר בעולם: 2 מקרים מזן משולב באומיקרון התגלו בישראל

המאומתים התגלו בזכות בדיקת PCR שהתבצעה בנתב"ג, ובשני המקרים סבלו המאומתים מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, אך לא נזקקו לטיפול רפואי מיוחד. בתוך כך, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 0.9

זמן צפייה: 04:01

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי בישראל התגלו שני מקרים של מאומתים מזן משולב של אומיקרון ו-BA2, אשר עדיין אינו מוכר בעולם. המאומתים התגלו בזכות בדיקת PCR שהתבצעה בנתב"ג בכניסה למדינה, ובשני המקרים סבלו המאומתים מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, אך לא נזקקו לטיפול רפואי מיוחד.

הנדבקת שאומתה לווריאנט החדש שבה לישראל בטיסה משווייץ לפני כשבועיים, וכלל הבדיקות של הנוסעים יעברו מעתה ריצוף כדי לזהות אם גם הם נדבקו בזן החדש. ההנחה היא שההדבקה התרחשה בארץ, כלומר היא כבר טסה כשהיא חולה. בעבר, כל היוצאים מישראל היו צריכים לעבור בדיקה לפני העלייה למטוס, אך דרישה זו בוטלה במסגרת תוכנית ההקלות האחרונה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה בישראל, ומהם עולה כי 6,310 מאומתים חדשים לקורונה אותרו אתמול, המהווים 10.93% מתוך כמעט 60 אלף בדיקות שנערכו ברחבי הארץ. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות במעט, והוא עומד כעת על 0.9.

מספר החולים קשה בישראל עומדת כעת על 335, מתוכם 169 במצב קריטי ו-151 מונשמים. מספר הנפטרים בישראל כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 10,401 מאז שפרצה המגפה לפני שנתיים.