התרחיש שמוצג לקבינט: 300 אלף מאומתים תוך 3-2 שבועות

קבינט הקורונה מכונס הערב ובמסגרתו הוצג תרחיש, שלפיו שיא גל האומיקרון יגיע בעוד 3-2 שבועות עם 1,200 חולים קשה. במקביל, שרים בממשלה כועסים על ליברמן בכך שמשך זמן עם מתווה הפיצויים לבידודים. בנט לחץ על שר האוצר עד שהיום בצהריים הודיע על המתווה

זמן צפייה: 03:10

קבינט הקורונה החל את דיונו הערב (שלישי) כשברקע המשך גל התפשטות האומיקרון. לפי ההערכה, לא צפויות הכרזות דרמטיות בתום הדיון, אך הערב מוצג לשרי הקבינט תרחיש, שלפיו שיא הגל צפוי להתרחש בעוד 3-2 שבועות. בשיא, ישראל צפויה להתמודד עם 300 אלף מאומתים ביום ו-1,200 חולים במצב קשה.

גם ראש הממשלה נפתלי בנט הציג היום התייחס מוקדם יותר לנתוני הקורונה ואמר: "המספרים בגובה שלא הכרנו עד כה. אותם אולפנים שמשדרים היסטריה מוחלטת, קראו לי היסטרי כשאמרתי בדיוק מה הולך לקרות. המדינה נכנסת איתכם מתחת לאלונקה. יהיו הרבה אנשים בבידודים ולאותם בידודים יהיה מחיר כלכלי. כל העובדים במשק יקבלו שכר החל מהיום הראשון, יש מענה גם לעצמאים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1101222025' autoplay='0' credit='' desc='מה עובר על הילדים בתקופת הקורונה?' poster='' kid='1_uc1dvp0z' duration='86']

במקביל, כמה משרי הממשלה הביעו כעס כלפי שר האוצר אביגדור ליברמן ואנשי משרדו. כמה שרים ששוחחו עם חדשות 13 הביעו תרעומת נגד ליברמן שהוא מיישר קו עם אגף התקציבים ומפנים אצבע מאשימה כלפי מנכ"ל האוצר רם בלניקוב בכך שלקח זמן עד שהודיעו על מתווה הפיצויים לבידודים לשכירים ולעצמאים.

ראש הממשלה בנט ואנשי לשכתו לחצו על ליברמן עד היום בצהריים – ורק אז ליברמן הסכים לשחרר את החגורה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1101222012' autoplay='0' credit='' desc='הסגר השקט' poster='' kid='1_q38lhot6' duration='177']

במשרד הרווחה הודיעו על עלייה של חמישה אחוזים בניסיונות אובדניים בקרב בני נוער בשנת 2020. לפי מחקר של אוניברסיטת בר אילן בעבור משרד החינוך מצא כי שיעור בני הנוער הסובלים מבעיות נפשיות זינק משנת 2019 לשנת 2021 בעשרה אחוזים ל-35 אחוזים.

23 אחוזים מבני הנוער שהשתתפו במחקר דיווחו על סחרורות, כאבי גב וכאבי בטן. 43 אחוזים מבני הנוער דיווחו כי הלימודים שלהם נפגעו בתקופת הקורונה, כמעט שליש סיפרו שהרגלי התזונה שלהם השתנו לרעה ואחד מכל חמישה דיווח שיחסיהם עם חבריהם נפגעו.