ד"ר פרייס: סיכוי נמוך בחצי לתחלואה חוזרת אצל ילדים ממבוגרים

הממונה על בריאות הציבור הסבירה בוועדת החוקה כי בשל הסיכון הנמוך יותר של ילדים לחלות פעם שנייה בקורונה: "ניתן להשאיר להם את התו הירוק גם לאחר חצי שנה"; מספר החולים הקשים ירד ל-564

זמן צפייה: 02:16

הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה היום (שני) בדיון בוועדת החוקה של הכנסת כי "הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך ב-50% מאשר בקרב מבוגרים".

אלרעי פרייס הסבירה כי "בבדיקת הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים ראינו שהתחלואה החוזרת אצלם נמוכה ב-50% מאשר בקרב מבוגרים ולכן ניתן להשאיר להם תו ירוק גם אם חלפה חצי שנה. הסיכון שנלקח נמוך" והוסיפה כי "ככל שהגיל עולה הסיכון לתחלואה עולה וכך גם לתחלואה חוזרת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

עוד אמרה ד"ר פרייס כי "מחלימים מקורונה יכולים לקבל חיסון כבר לאחר 3 חודשים, זה לא מזיק אך לא צריך לדחוף אותם לשם. הם יכולים להתחסן תוך חצי שנה. מי שהחלים וקיבל מנת חיסון אחת לפחות ומי שהחלים לאחר שחוסן יש לו חצי שנה מהיום להשלים חיסון" והוסיפה כי "מי שנמצא חיובי בבדיקה סרולוגית אנחנו לא יודעים מתי חלו ולכן מתייחסים אליהם כמחלימים ותיקים".

בתוך כך, הבוקר התפרסמו נתוני תחלואת הקורונה המעודכנים ולפיהם מספר החולים הקשים ירד ל-564 ומספר המואמתים שנוספו אתמול עומד על 2,653, אך בוצעו רק כ-99 אלף בדיקות. שיעור המאומתים מכלל הנבדקים אתמול היה 2.83% ומקדם ההדבקה (R) עמד על 0.75.

אתמול התחסנו כ-88 אלף ישראלים, מתוכם כ-69 אלף יקבלו את המנה השלישית של החיסון. עדכה התחסנו 3.54 מיליון ישראלים במנה השלישית, 5.65 חוסנו במנה השנייה וכ-6.1 מיליון חוסנו במנה הראשונה בלבד.

קבינט הקורונה התכנס אתמול לראשונה מזה כחודש. השרים החליטו בדיון כי החל מיום שלישי בעלי העסקים יידרשו לסרוק את התו הירוק של לקוחותיהם. מדובר בהחלטה שנויה במחלוקת, שכן רבים מבעלי העסקים סבורים כי נטל האכיפה נופל עליהם. יש לציין כי מוזיאונים וספריות יוחרגו מהדרישה.

אתמול נכנס התו הירוק החדש לתוקף, ומיליוני ישראלים, גם כאלה שמחזיקים היום אישור על חיסון או החלמה, צריכים להנפיק את האישור החדש. לצד זאת, ישראלים רבים שניסו להנפיק את התו החדש באתר משרד הבריאות חוו תקלות ושיבושים, ובעקבות כך משרד הבריאות הודיע כי בימים הקורבים ניתן יהיה להציג את התו הירוק הקודם.