שוב יותר מ-16 אלף מאומתים - גם מספר החולים קשה בעלייה

משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה, מהם עולה כי אחרי כמה ימים של עלייה במספר המאומתים היומית - מקדם ההדבקה ירד במעט והוא עומד כעת על 1.96. מספר המאושפזים במצב קשה עלה ל-143, מתוכם 42 מונשמים

זמן צפייה: 01:15

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) את נתוני התחלואה, מהם עולה כי 16,830 מאומתים לחדשים לנגיף הקורונה התגלו אתמול, המהווים 8.22% מתוך יותר מ-200 אלף בדיקות שנערכו. מדובר בעלייה מתונה יחסית לדיווח הקודם, אך גם מספר החולים קשה בעלייה - 143 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, מתוכם 56 במצב קריטי ו-42 מונשמים.

מקדם ההדבקה ירד מעט לעומת הדיווח הקודם, והוא עומד כעת על 1.96. בשבוע האחרון נפטרו 12 בני אדם בישראל כתוצאה מסיבוכי המחלה, ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד כעת על 8,259. מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-86,071.

חיסון רביעי לאנשי צוות רפואי בבית החולים שיבא תל השומר
חיסון רביעי לאנשי צוות רפואי בבית החולים שיבא תל השומר | צילום: רויטרס

בתוך כך, היום נכנס לתוקף מתווה הבדיקות והבידודים החדש, ולפיו מחוסנים או מחלימים שנחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיו פטורים מבידוד. מחוסנים בני 60 ומעלה או בסיכון לפתח מחלה קשה יבצעו בדיקת PCR, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיו גם כן פטורים מבידוד.

לא-מחוסנים ושאינם מוגדרים כמחלימים אשר נחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהו 7 ימים בבידוד. בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון שאינם מחוסנים או מחלימים יבצעו בדיקת PCR במקרה שנחשפו לחולה מאומת, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהו 7 ימים בבידוד,