ביטול הבדיקות בנתב"ג - והביקורת: "למה סוחטים מהציבור כסף לעוד שבועיים?"

רופאים במערכת הבריאות מתחו ביקורת על החלטת הממשלה להסיר את חובת הבדיקות לנוחתים בארץ רק בעוד כשבועיים, בטענה שנתוני התחלואה מאפשרים את הסרת המגבלה החל מהיום. "למה להמשיך לסחוט כסף מהישראלים שממשיכים להגיע עד התאריך הזה? אין צידוק להמשיך את הבדיקה ולו יום אחד"

זמן צפייה: 01:11

שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם היום (ראשון) עם ראש הממשלה נפתלי בנט כי חובת בדיקות הקורונה בנתב"ג תסתיים ב-20 במאי. ההחלטה התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה, ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה. עוד סוכם כי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך.

עם זאת, רופאים במערכת הבריאות מותחים ביקורת על ההחלטה: "נתוני התחלואה מאפשרים לבטל את הבדיקה בנתב"ג באופן מיידי - אז למה להמשיך לסחוט כסף מהישראלים שממשיכים להגיע עד התאריך הזה? אין צידוק להמשיך את הבדיקה ולו יום אחד".

בדיקת קורונה בנתב''ג
בדיקת קורונה בנתב''ג | צילום: רויטרס

הרופאים הוסיפו כי "על פי הערכות רשות שדות התעופה, עד ה-20 במאי צפויים להיכנס ארצה עוד כ-400 אלף איש - כאשר עלות כל בדיקת PCR עומדת על כשמונים שקלים, מה שיניב הכנסות של עשרות מיליוני שקלים נוספים לחברת הבדיקה - בזמן שכאמור, אין עוד הצדקה רפואית לבצע את הבדיקה בנתב"ג". ממטה ההסברה לקורונה לא נמסרה לתגובה בנושא.