מנכ"ל משרד הבריאות החליט: הבידוד יקוצר לשבעה ימים

פרופ' אש אימץ את המלצת הצוות לטיפול מגיפות והחל מעוד יומיים, הבידוד יקוצר לשבוע בתנאי שבשלושת הימים האחרונים לבידוד לא היו תסמינים. לקראת כינוס הקבינט הערב ומסע"ת ראש הממשלה, קבינט המומחים ממליץ להגביל התקהלויות גדולות, אך סייע: "לא ברור כמה זה יהיה יעיל"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בשעה 18:15 לקראת כינוס קבינט הקורונה בהמשך הערב כדי לדון על התפשטות גל האומיקרון בישראל.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, החליט לאמץ את המלצת הצוות לטיפול במגיפות ולקצר את ימי הבידוד למאומתים לשבוע ימים בתנאי שבשלושת הימים האחרונים בבידוד לא היו תסמינים. ההחלטה תיכנס לתוקף בחצות שבין רביעי לחמישי.

קבינט המומחים המייעץ לקבינט קיים דיון אתמול והמליץ בין היתר להטיל מגבלה על התקהלויות נרחבות וכן להטיל תו סגול בחללים סגורים כדי להקטין את מספר החולים הקשים בשיא הגל. עם זאת, קבינט המומחים סייג את המלצתו בשל אי-בהירות לגבי יעילותה בנסיבות הנוכחיות.

פרופ' נחמן אש
פרופ' נחמן אש

כמו כן, ממליצים המומחים להנחות את המבוגרים בקבוצות הסיכון להקטין לכמה שבועות מגעים למינימום כולל מעבר לעבודה מרחוק. בנוסף, המומחים ממליצים שלא לסגור את בתי הספר, אך כן לאפשר למידה מרחוק לאור כמות הבידודים. לסיכום, קבינט המומחים מזהיר שישנו סיכון לא מבוטל לפגיעה בטיפול במערכת הבריאות בשיא הגל.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שיגר הנחיות היום למנהלי בתי החולים כדי לצמצם הדבקות בתוך מערכת הבריאות. אש קרא למנהלי בתי החולים למנוע התקהלויות או מפגשים לא חיוניים של אנשי צוות בבית החולים וכן להגביל כניסת מבקרים לבית החולים ולאפשר מבקר אחד בלבד לכל מטופל המאושפז במוסד הרפואי.

בנוסף, אש הורה לדגום כל מטופל בכניסתו למיון בבדיקת אנטיגן ולכל מתאשפז או מטופל המתקבל להליך רפואי, יש לבצע בדיקת PCR או להתבסס על בדיקה שבוצעה ב-72 השעות האחרונות.

כמעט 38 אלף נדבקים אובחנו אתמול, ומתוך כ-332 אלף בדיקות שבוצעו אתמול, מעל 11% התקבלו כחיוביות. כמו כן, מקדם ההדבקה עומד על 2.05, ו-37 אלף איש הינם מבודדים ביממה האחרונה - מתוך 148,503 ישראלים שנמצאים בבידוד סך הכל.

נתוני משרד הבריאות חושפים כי בישראל 247 איש חולים קשה, נתון שמהווה עלייה לעומת 222 חולים קשים שאובחנו לפני כן. במצב קריטי נמצאים 79 איש, ובטיפול עם אקמו 13 איש. בנוסף, מספר המונשמים עומד על 59, ומספר הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה, עומד על 8,271 איש.