הקורונה חוזרת: זינוק בכמות המאומתים היומית

כ-40 אחוזים מהנדבקים נושאים את תת הזן החדש, B.A.5, שהתחלואה בו דומה לזן האומיקרון, והוא איננו גורם למחלה קשה אצל חולים שאינם נמצאים בקבוצת סיכון. עם זאת, מרבית הנתונים הם מהבדיקות המוסדיות - כך שקשה לדעת מהו מספר החולים המדויק

זמן צפייה: 01:43

על פי הערכות משרד הבריאות, מדינת ישראל אכן נמצאת בעיצומו של גל תחלואת קורונה חדש, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. כ-40 אחוזים מהמאומתים נושאים את תת זן ה-B.A.5, והוא משתלט על תת הזן B.A.2. עם זאת חשוב לציין, כי מדובר בבדיקותיהם של אלו שנבדקו בבדיקות מוסדיות, לכן קשה לדעת מה הם הנתונים המדוייקים.

אמנם ישנה עלייה במספר החולים הקשים, אך זו עלייה מאוד מתונה. על פי ההערכות, תת הזן החדש קשה כמו האומיקרון - משמע הוא איננו מייצר תחלואה קשה בחולים ללא מחלות רקע וקבוצות סיכון.

בתוך כך, ממחקר שערכה קופת החולים "לאומית" עולה כי ישנם 11 אחוזי הדבקה חוזרת, ומרביתה קורת אצל לא מחוסנים. בנוסף, מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי "ג'מא", מצא כי נשים שחלו בקורונה בזמן ההיריון היו בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת, ותינוקות שנולדו לנשים שחלו בזמן ההיריון נמצאים בסיכון גבוה יותר ב-20 אחוז להפרעות נוירולוגיות.

הבוקר פרסם משרד הבריאות את נתוני התחלואה המעודכנים, מהם עולה כי 7,351 מאומתים חדשים לקורונה התגלו אתמול, המהווים 24.96% מתוך כמעט 30 אלף בדיקות שנערכו ברחבי הארץ. מספר החולים קשה עומד על 108, מהם 30 במצב קריטי ו-27 מונשמים. מקדם ההדבקה (R) גם הוא בעלייה, והוא עומד כעת על 1.51. מאז פרוץ המגפה לפני יותר משנתיים נפטרו בישראל 10,882 בני אדם כתוצאה מסיבוכי המחלה.