עלייה בתחלואת הקורונה: נשקלת האפשרות של חיסון נוסף

על פי ההערכות, העלייה במספר המאומתים לא נובעת מווריאנט חדש או גל חדש, אלא כתוצאה מירידה בחסינות - בנוסף להסרת המגבלות. במשרד הבריאות כבר המליצו על עטיית מסכה בחלל סגור לאוכלוסייה בסיכון, ומחר ידונו האם יש להמליץ על מנת דחף נוספת

זמן צפייה: 01:06

שר הבריאות ניצן הורוביץ כינס היום (שלישי) דיון עם בכירי משרדו, בעקבות העלייה בשיעור תחלואת הקורונה. בדיון הוחלט כי קמפיין ההסברה יחודש, וכן יומלץ לאוכלוסייה המבוגרת ולאנשים בסיכון לעטות מסכה בחלל סגור.

כנראה שלא מדובר בגל חדש או וריאנט חדש, אך בבדיקות המוסדיות של מד"א חלה עלייה של עשרות אחוזים, נתון המהווה שיא של חודשיים. יש לציין כי למעשה לא ניתן לדעת כמה אנשים אכן חולים - שכן לא כולם נבדקים או שאינם מדווחים על כך.

ההערכה היא כי העלייה נובעת כתוצאה מירידה בחסינות, יחד עם העובדה שאנשים כבר לא עוטים מסכות כפי שנהגו קודם לכן, ולמעשה כל מגבלות הקורונה הוסרו. מחר יכונס במשרד הבריאות דיון בו יוחלט האם ישנו צורך במנת דחף נוספת של החיסון לאוכלוסיות שבסיכון.

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות את נתוני התחלואה המעודכנים, מהם עולה כי 3,732 מאומתים חדשים לנגיף התגלו אתמול, המהווים 18.8% מתוך כמעט 20 אלף בדיקות שנערכו ברחבי הארץ. מספר החולים קשה עומד כעת על 97, מתוכם 29 במצב קריטי ו-25 מונשמים. 10,867 אנשים נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה מאז פרצה המגפה לפני יותר משנתיים.