הירידה בתחלואה נמשכת: פחות מ-900 חולים בקורונה במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו כ-21 אלף נדבקים בנגיף אחרי שבוצעו כ-124 אלף בדיקות מהן 19% היו חיוביות. 263 חולים עדיין מחוברים למכונות הנשמה, ומניין המתים מסיבוכי המחלה עומד על 9,710. בנט: "הגל החמישי נשבר"

זמן צפייה: 03:22

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי אתמול אובחנו כ-21 אלף נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-111 אלף בדיקות, מהן כ-19% היו חיוביות. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 173,685, ונרשמה ירידה חדה נוספת במספר החולים קשה, שמספרם עומד על 687, ובהם 263 מונשמים. גם מקדם ההדבקה צנח, ועומד כעת על 0.68 - הנמוך ביותר מאז חודש מאי 2021. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-9,710.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הבוקר דיון בעניין ההקלות בהגבלות הקורונה ואמר: "אנחנו רואים ירידה תלולה במספר החולים הקשים. הגל הזה נשבר. האסטרטגיה שלנו, של כלכלה פתוחה לצד מאבק וביצוע פעולות רבות נגד הקורונה, הביאה את מדינת ישראל להיות המדינה מספר אחת בצמיחה במדינות המפותחות, ולרמת צמיחה כלכלית שלא ראינו מזה 21 שנים".

Israeli Cabinet Meeting
רה''מ בנט בקבינט הקורונה | צילום: רויטרס

עוד הוסיף רה"מ: "היינו המדינה הראשונה שסגרה את שעריה באומקירון, לכן זה הזמן גם לשחרר בהדרגה. מבחינתי צריך להיערך לשחרור ההגבלות בקרוב. כלכלה פתוחה ומערכת חינוך פתוחה, מבלי להגיע לאי ספיקה - אלו האיזונים הנכונים. הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך. חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך".

כזכור, אמש שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרד הבריאות סיכמו על מספר צעדים להקלת מגבלות הקורונה, כחלק מתוכנית ראש הממשלה נפתלי בנט להקלה במגבלות ב-1 במרץ. בין היתר, יבוטלו חובת הבדיקה לפני המראה לארץ, חובת הבידוד ללא-מחוסנים בחזרה מחו"ל ויבוטל הצורך בתו הירוק באירועים.

קורונה בנתב''ג
קורונה בנתב''ג | צילום: רויטרס

הצעדים עליהם החליטו במשרד הבריאות, וכפופים להחלטת ממשלה, הם ביטול חובת הבדיקה לפני טיסה חזרה לארץ - תידרש בדיקה לאחר הנחיתה בלבד. בנוסף, תבוטל חובת הבידוד לישראלים לא מחוסנים בחזרה לארץ, ילדים זרים עד גיל 12 המלווים בהורים מחוסנים - יורשו להיכנס לארץ, תוך חיוב בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית מהבדיקה בנתב"ג. עם זאת, זרים מעל גיל 12 לא מחוסנים - לא יורשו להיכנס לארץ.