ד"ר אלרעי פרייס: "אין שליטה על הגל הנוכחי. זו מגפה שהולכת וגדלה"

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה לתורים הארוכים לבדיקות הקורונה ולעלייה בתחלואה ואמרה כי "צריך להתאים מדיניות לשטח". לדבריה, "אנחנו צריכים להתמקד לא רק בלצמצם הדבקות אלא גם בלצמצם תחלואה קשה"

זמן צפייה: 08:42

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התראיינה הערב (שני) לחדשות 13 ואמרה כי בגל האומיקרון הנוכחי "אין שליטה. זו מגפה שהולכת וגדלה בצורה מהירה, כמו בכל מקום בעולם. האמירה שהולכים למדיניות של הכלה היא לחלוטין לא נכונה".

"אנחנו מבינים שעם גל האומיקרון הדבר הזה יותר קשה ואנחנו צריכים להתמקד לא רק בלצמצם הדבקות אלא גם בלצמצם תחלואה קשה" אמרה ד"ר אלרעי פרייס. "האומיקרון מדביק אנשים שהחלימו. גם מחלימים של זני אלפא, ביתא ודלתא. אני לא יכולה לחתום על זה שהווריאנט הבא לא ידביק מחלימי אומיקרון".

Urbzub
תורים ארוכים לבדיקת קורונה

לאחרונה הועלו טענות לפיהן מיליונים יידבקו בגל הנוכחי, ראש שירותי בריאות הציבור אמרה כי "אני לא יודעת אם מיליונים יידבקו אבל אנחנו כן מודאגים מהדבקה מאוד משמעותית. אנחנו מנסים למנוע אותה עם מסכות והגבלות".

לדבריה, נראה בעולם כי האומיקרון מייצר מחלה פחות קשה, "אבל בישראל הנותנים שונים כי יש לנו אוכלוסייה בסיכון שיש לה בוסטר של 6-5 חודשים ולכן בודקים את הנתונים של ישראל. אין לנו את קו אדום שממנו נלך לסגר, אבל מספיק שנסתכל איפה היינו בגלים הקודמים ונבין כמה המערכת הייתה מתוחה ב-1200 חולים קשים. הכי קשה היה חולי האקמו וזה משאב מאוד יקר".

על התורים הארוכים לבדיקות אמרה כי "אנחנו מנסים ככל הניתן להתמודד עם העומס בבדיקות. צריך להתאים מדיניות לשטח. אנחנו לא יכולים לייצר מדיניות שבה אנחנו מנחים לעשות משהו שיוצר תורים עצומים של בדיקות. צריך להבין שאי אפשr לשלוח את כולם לבדיקות".