ברקע העלייה בתחלואה: הצט"מ ממליץ - לחזור לעטות מסכות בחללים סגורים

הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות דיווח כי בימים האחרונים מורגשת בישראל עלייה חדה מאוד בכמות המאומתים לקורונה, והמליץ להקפיד על עטיית מסכה, במיוחד בהתקהלויות. "לא כי זה חובה - אלא כי זה מעשה של סולידריות ואכפתיות כלפי הזולת"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

על רקע העלייה בתחלואה בקורונה, הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות פרסם היום (שני) המלצה לחזור ולעטות מסכות בחללים סגורים, בפרט בהתקהלויות. לדבריהם, "זו הדרך להפחית הדבקות בקהילה, ולשמור על אוכלוסיות הסיכון והמבוגרים, אשר פגיעים במיוחד לתחלואה קשה ותמותה מפני הנגיף".

עוד נמסר מהצט"מ כי "בימים האחרונים מורגשת בישראל עלייה חדה מאוד בכמות המאומתים לקורונה, ויחד איתה נרשם זינוק בתחלואה הקשה. אנחנו רוצים לשמור על השגרה - אבל גם על הבריאות. במצב שבו המשק פתוח לחלוטין, השגרה נשמרת ואין הגבלות - האחריות האישית לזהירות של כל אחד ואחת מאיתנו עולה. על כן, אנחנו מבקשים להקפיד לעטות מסכה בחללים סגורים, לא כי זה חובה - אלא כי זה מעשה של סולידריות ואכפתיות כלפי הזולת".

בנוסף, נאמר כי "עטיית מסכה היא פעולה פשוטה, אי הנוחות היא שולית לעומת התרומה והיכולת לעבור את העלייה הזו בשלום ובמינימום תחלואה קשה ונפטרים. שורה ארוכה של מחקרים מהעולם הדגימו כי שימוש במסיכות פנים בחללים סגורים, מפחית באופן משמעותי ביותר את הסיכון בעבור הפרט להידבק בנגיף קורונה או להדביק אחרים אם נושאים את הנגיף. על אף שיש מי שמנסים בעקביות לזרוע ספקות באשר ליעילותן של המסכות, המידע המדעי בדבר יעילותן במניעת הידבקות והדבקת אחרים בנגיף, הוא מבוסס ואיתן".

לסיכום, הוסבר על ידי הצט"מ כי "מחקר של ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות) האמריקני מצא כי מי שמקפידים על עטיית מסכה בעת שהותם בחללים סגורים, מוגנים יותר מפני הדבקה, כאשר שימוש רציף במסכות הפחית את הסיכון להידבקות בעד 50%".