במשרד הבריאות שוקלים: קיצור בחצי של ימי הבידוד

ההערכה היא שבחצי השני של המחלה, המאומתים מדבקים פחות ולכן שוקלים במשרד לקצר מ-10 ימי בידוד ל-6-5 ימים בלבד. ליברמן והורוביץ סיכמו: מאות מיליוני שקלים יוזרמו למערכת הבריאות. בניו יורק המצב גם לא מעודד: עלייה של פי 17 באשפוזי ילדים

זמן צפייה: 09:55

השינוי במדיניות הבדיקות תוביל לעוד הקלה? הערב (שבת) דווח במהדורה המרכזית כי במערכת הבריאות שוקלים את קיצור ימי הבידוד למאומתים. ההערכה היא שבחצי השני של המחלה, הם מדבקים פחות. בין 6-5 ימים למי שאומתו כחיוביים וכיום חייבים ב-10 ימי בידוד.

כל זאת מתרחש כשהיום נרשם שיא נוסף במספר המאומתים, יותר מ-18 אלף מאז אתמול. בנוסף, 172 חולים נמצאים במצב קשה - גם כאן נמשכת העלייה. כמעט 10 אחוזים מ-200 אלף בדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות.

כמו כן, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ הגיעו לסיכום על מתווה סיוע למערכת הבריאות. לפי המתווה, מאות מיליוני שקלים יוזרמו מיידית בדמות תוספת כוח אדם, 250 חיילי מילואים יגיעו לסייע, הרחבת מתכונת אשפוזי בית ע"י קופות החולים כדי להפחית את העומס בבתי החולים ועוד.

במערכת הבריאות מוטרדים גם מהמחירים הגבוהים של הבדיקות הביתיות, שכעת הפכו למוקד הבדיקה המרכזי בעקבות שינוי ההנחיות. אפיק אחד שנבחן זה הטלת פיקוח זמני על מחירי הבדיקות הביתיות. האפיק השני הוא לייבא בדיקות ביתיות . מדברים על הכנסה של בדיקות הקורונה לחנויות נוספות כמו סופרמרקטים ואולי לפתוח את זה לכל חנות.

קניון בקורונה
חוזרים לתו סגול מחמיר בקניונים | צילום: רויטרס

גם בצה"ל, הקורונה לא פוסחת. במהלך השבת, התגלו שבעה חיילים מאומתים בפלוגה אחת בבסיס ניצנים. לאחר מכן כמה חיילות דיווחו שהן לא חשות בטוב, והוחלט לפנות את כלל הפלוגה לבידוד ביתי.

מהרגע שהתגלתה התחלואה החלו לבצע בדיקות אנטיגן בכל הבסיס, אשר יצאו שליליות. על מנת לנקוט במשנה זהירות, הוחלט לשלוח את כל הפלוגה הביתה ל-48 שעות, ולפני חזרתם לבסיס יבצעו בדיקות אנטיגן נוספות. אפשרנו להורים להגיע עוד הערב לקחת את ילדיהם, ומחר יצאו היסעים מסודרים לחיילים הנותרים.

במקביל, כפי שדיווחנו ביום שישי, מיום שני הקרוב יעבור המסחר לתו סגול מחמיר במקום תו סגול. לחץ מאוד כבד הופעל מכיוון רשתות המסחר, האופנה והמזון והפ הגיעו לסיכום שביום שני יבוטל התו הירוק במסחר ויעברו לתו סגול מחמיר. המשמעות – כולם יוכלו להיכנס לחנויות. בתמורה, בעלי העסקים יכניסו פחות אנשים לחנויות. ברשתות המסחר חוששים מהפסדים כשבמקביל, אין מתווה פיצויים.

ומה קורה בעולם? אתמול יצא דו"ח של מדינת ניו יורק ורואים עלייה של פי 17 באשפוזי ילדים – בני 12-5 70 אחוזים מאושפזים בגלל תסמיני קורונה, מתוכם רק 4 אחוזים מחוסנים. רואים מגמה די דומה בגילי 16-12. בניו יורק, 25 אחוזים מהילדים בני 12-5 מחוסנים. כאן – 31 אחוזים מהילדים בגילאים הללו מחוסנים.