צוות המומחים המליץ פה אחד: ניתן לחסן ילדים מתחת לגיל 5

בדיון ההמשך שנערך בנוגע למתן החיסון נגד נגיף הקורונה לילדים, ניתנו סקירות מקצועיות והתקיימה הצבעה בנושא. כל חברי הצט"מ סברו שהחיסון בעל פרופיל בטיחות גבוה, ולכן הוחלט להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות לאפשר את מתן החיסון לילדים בני חצי שנה עד 5. רוב מוחלט של חברי הצוות הצביעו גם בעד חיסון מחלימים

חיסון. ארכיון
חיסון. ארכיון | צילום: רויטרס

הצוות לטיפול במגיפות התכנס אתמול (רביעי) לדיון המשך בנוגע לחיסון ילדים מתחת לגיל 5 נגד קורונה, ובו הומלץ פה אחד על ידי המומחים לאשר ביצועו. במהלך הדיון ניתנו סקירות מקצועיות, ובסופו התקיימה הצבעה בנושא.

כל חברי הצט"מ סברו שהחיסון בעל פרופיל בטיחות גבוה, ולכן הוחלט להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות לאפשר את מתן החיסון לילדים בני חצי שנה עד 5 שנים. בתוצאות ההצבעה, 58% הצביעו בעד המלצה לחסן ילדים עם גורמי סיכון, ולאפשר חיסונם של ילדים ללא גורמי סיכון. 13% הצביעו בעד המלצה על מתן החיסון לכלל הילדים, 13% הצביעו בעד לאפשר את מתן החיסון לכלל הילדים, 16% המליצו להגביל את החיסון רק לילדים עם גורמי סיכון.

בנוסף, 87% סברו שניתן לחסן מחלימים ומי שטרם חלה, ללא הבחנה בין קבוצות אלה. 13% סברו שאין לחסן מחלימים. מנכ"ל משרד הבריאות צפוי לבחון את המלצת הצט"מ הנוכחית.