מי צריך להיבדק, איך ואיפה יש תו ירוק? עושים סדר בהנחיות

ביצוע בדיקה ביתית 72 שעות לאחר החשיפה - ודרך הפה. בדיקת PCR לבני 60 ואוכלוסיות סיכון והנחיות בדיקה ובידוד ללא-מחוסנים. ומה השינוי שוב בקניונים? חדשות 13 עושים לכם סדר בבלגן. במקביל, נמשכת העלייה במאומתים ובחולים קשה: 21.5 אלף מאומתים, 222 חולים במצב קשה

זמן צפייה: 07:19

התפשטות זן האומיקרון בארץ: בעקבות הביקורות הרבות שנשמעו מצד הציבור על אמינותן המוגבלת של בדיקות האנטיגן, פרסם הבוקר (שני) משרד הבריאות עדכון להנחיות השימוש בבדיקה המהירה, על מנת לשפר את הדיוק. בין ההנחיות החדשות נמסר, כי יש לבצע את הבדיקה כשלושה ימים לאחר החשיפה לחולה מאומת, להקפיד על דגימה מהגרון ורק לאחר מכן מנחיר אחד - באמצעות אותו המטוש, ולקרוא היטב את הוראות השימוש שעל ערכת הבדיקה. במקביל, נתוני משרד הבריאות מעלים כי אתמול נמצאו 21.5 אלף מאומתים - 13.3 אחוז מהבדיקות נמצאו חיוביות. 222 ישראלים חולים במצב קשה.

בדיקות הקורונה - הנחיות חדשות | צילום: משרד הבריאות

ומהי מדיניות הבדיקות כשנחשפים לחולה מאומת?

  • בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון שהם מחוסנים או מחלימים מחויבים בבדיקת PCR במקרה של חשיפה למאומת. אם שלילי, אתם פטורים מבידוד. במקרה של תוצאה חיובית, כניסה לבידוד של 10 ימים ושחרור רק באישור רופא.
  • יתר האוכלוסיה, מחוסנים ומחלימים מחויבים בבדיקת אנטיגן ביתית. תוצאה שלילית תפטור מבידוד. תוצאה חיובית מחייבת בדיקת אנטיגן מפוקחת. אם התוצאה שלילית, פטורים מבידוד. במקרה של תוצאה חיובית, כניסה לבידוד של 10 ימים ושחרור רק באישור רופא.
  • בגזרת לא מחוסנים, חשיפה למאומת של בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון מחייבת גם היא בבדיקת PCR. תוצאה חיובית תכניס אתכם לבידוד של 10 ימים. תוצאה שלילית תכניס אתכם לבידוד של 7 ימים ושחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה ביום האחרון לבידוד.
  • אצל יתר האוכלוסייה הלא-מחוסנת, יש חובה בבדיקת אנטיגן מפוקחת. תוצאה חיובית תביא לבידוד של 10 ימים ושחרור בכפוף לאישור רופא. תוצאה שלילית תביא לבידוד של שבוע ושחרור בכפוף לתוצאת אנטיגן מפוקחת שבוצעה ביום האחרון לבידוד.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0901222031' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון עם שר הבריאות הורוביץ במהדורה המרכזית' poster='' kid='1_xrm2yq4o' duration='517']

במקביל, בעקבות מחאת בעלי העסקים, הוחלט השבוע לבטל את התו הירוק בקניונים - ובמקומו יהיה תו סגול מחמיר חדש. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי וסגן השר אביר קארה יזמו את המהלך, שבמסגרתו אסור יהיה להוריד מסכה באזורי ההסעדה ולאכול, אלא לבעלי תו ירוק בלבד. בנוסף, עמדות בדיקת אנטיגן יוצבו מחוץ לקניונים כמו גם מתחמי עידוד חיסונים. צפויה אכיפה בנושא.

כזכור, אתמול אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ בריאיון לחדשות 13 כי במסגרת ההנחיות החדשות, לא ייאסרו בדיקות PCR על אף אחד, ומי שיהיה מעוניין לבצע PCR במקום בדיקות מהירות, יוכל לעשות זאת. עם זאת, לדבריו ההמלצה היא להשאיר את ה-PCR לאוכלוסיות המוחלשות ולאלו שעדיין לא חוסנו, מאחר ואלה נמצאים בסיכון מוגבר.

בתוך כך, אמש התגלה על מספר רב של אנשי ציבור המאומתים לנגיף. ביניהם, הרב הראשי לישראל דוד לאו, שהתגלה כחיובי לקורונה בבדיקה ביתית שביצע. הרב חש בטוב וישהה בביתו עד לתום תקופת הבידוד.

כמו כן, חבר הכנסת אופיר כץ נמצא חיובי לנגיף לאחר שנחשף לחולה מאומת. הוא חש בטוב ונמצא בבידוד על פי ההנחיות. במקביל, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, נכנס לבידוד ונמצא חיובי אף הוא לקורונה - זאת לאחר שאחד מבכירי המשרד לביטחון הפנים נמצא חיובי לנגיף. השר מרגיש טוב, ובהתאם להנחיות כל עובדי המשרד שבאו איתו במגע יעברו בדיקות גם כן.

ברקע הדברים, מחלקת קורונה חדשה נפתחה במרכז הרפואי לגליל שבנהריה, על חשבון המחלקה הגריאטרית. המחלקה כוללת 21 מיטות, ובה יאושפזו חולים במצב קל עד קשה, שאינם מונשמים. החולים שהיו מאושפזים במחלקה הגריאטרית פוזרו בין מחלקות שונות, במטרה להסב את המחלקה עבור חולי קורונה. בנוסף, נמסר מהמנלת המרכז כי בהתאם להתפתחויות יוחלט על הסבת מחצית מאגף השיקום למען חולי קורונה, במטרה לאשפז בו חולים הזקוקים להנשמה.