מחקר: כ-5% ממחלימי הקורונה בעולם - עדיין לא חשים בטעם וריח

גם כחצי שנה אחרי שחלו, כ-27 מיליון אנשים ברחבי העולם עדיין מתמודדים עם סימפטומים של הנגיף, כך לפי מחקר בריטי חדש שפורסם. רק ל-75 אחוזים מהחולים חזר חוש הטעם והריח תוך 30 יום. "זה עשוי ליצור משבר בריאות ציבורי חדש"

בדיקת קורונה בישראל

על פי הערכות, כ-5% מהחולים שנמצאו מאומתים לנגיף הקורונה, כלומר כ-27 מיליון אנשים ברחבי העולם – סובלים או סבלו מאובדן ממושך של חוש ריח או טעם, כך עולה ממחקר שנערך בנושא ופורסם היום (חמישי) ב-NBC.

המחקר פורסם בכתב העת הרפואי של איגוד הרופאים הבריטי, ובו החוקרים ליקטו נתונים על סמך 18 מחקרים קודמים על אובדן ריח וטעם בכמה יבשות ובקבוצות דמוגרפיות שונות. בהמשך לכך נמצא כי כשלושה רבעים מהחולים שנפגעו מאובדן של חוש טעם או ריח - חזרו לחוש בהם בתוך 30 יום.

קורונה בבריטניה
קורונה בבריטניה | צילום: רויטרס

לפי המחקר, שיעורי ההחלמה השתפרו עם הזמן, אך כ-5% מהאנשים עדיין דיווחו על "מחסור בתפקוד מתמשך" כשישה חודשים לאחר ההדבקה שלהם בנגיף. האנליזה מצביעה על כך שאובדן חוש הריח והטעם עשוי להוות מקור לדאגה ממושכת, הדורשת מחקר נוסף וטיפול בריאותי עבור החולים הנאבקים בתסמינים ארוכי טווח.

איבוד חוש הריח נקשר בשיעורי תמותה גבוהים יותר בקרב מבוגרים, והוכח כבעל השפעות משמעותיות על הרווחה הרגשית והפסיכולוגית של אנשים, כך מסרה ד"ר זארה פאטל, רופאה באוניברסיטת סטנפורד שלא הייתה מעורבת במחקר. "מאחר ויש לנו עוד מיליוני אנשים ברחבי העולם שסובלים מירידה ביכולת להריח - זה עשוי להיות משבר בריאות ציבורי חדש", אמרה.

אובדן חוש הריח היה אחד מהסממנים המובהקים של הקורונה בימי תחילת המגיפה. המחקר החדש מציג סקירה רחבה של מחקרי אובדן ריח ברחבי העולם ולאורך זמן, מכמעט 3,700 חולים שנכללו בתוך האנליזה.