אלרעי פרייס: מעריכים שהסגר יימשך שלושה או ארבעה שבועות

ראש שירותי בריאות הציבור אמרה כי אורך הסגר תלוי במדדי התחלואה ולא בזמן. לטענתה, "עם ריסון מהודק היה אפשר להתגבר על זה" • גורמים במשטרה: תהיה אכיפה מוגברת בסגר שתתמקד בהתקהלויות

זמן צפייה: 05:43

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שרון אלרעי פרייס, התראיינה הערב (חמישי) בחדשות 13 ואמרה כי היא מעריכה שהסגר יימשך שלושה או ארבעה שבועות ולא שבועיים, כפי שהחליטה הממשלה בהתחלה. "זה תלוי כמה ההגבלות יהיו יעילות. כמה שהסגר יהיה יותר הדוק עם עמידה בהנחיות זה יהיה יותר קצר", הסבירה.

לדברי אלרעי פרייס, "זה לא עניין של זמן, אלא מדדי תחלואה. ההערכה שלנו שזה ייקח בין שלושה לארבעה שבועות. הצענו ריסון מהודק, שזה אומר ללכת צעד אחד אחורה, - אפשר היה להתגבר על זה". אלרעי פרייס הוסיפה כי "אם ההיענות לחיסונים תמשיך ככה - אני מאמינה שהסגר הזה יהיה האחרון. מקווה שבימים הקרובים החיסונים ייפתחו לכולם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי הביקורת: כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב וגני הילדים ילמדו כרגיל

אדלשטיין: בעוד כשבועיים גם האוכלוסייה הצעירה תוכל להתחסן

שיפור קל במצבו של ביטן: מתקשר עם סביבתו – עדיין מחובר לאקמו

סגר בתל אביב
סגר בתל אביב | צילום: רויטרס

בתוך כך, גורמים במשטרה מסרו לחדשות 13 כי "מבינים שהציבור עייף ויהיה לו קשה גם בסגר הזה, אך תהיה אכיפה מוגבר שתתמקד בעיקר בהתקהלויות". מעבר לכך, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן החליטו להפעיל פיקוח מוגבר על ישראלים שנכנסו לבידוד, לאחר שנדבקו במוטציית הקורונה. כדי לעשות זאת יהיו סיורים מוגברים של 24 שעות מסביב לבתים ובדיקה של כל שעה לראות שאותם מבודדים אכן לא יצאו.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 3,340 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-90 אלף בדיקות, שמתוכן 3.8% היו חיוביות. בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-31,726 מתוכם 526 במצב קשה, בהם 122 מונשמים ו-190 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,170.

הלילה אישרו שרי הממשלה כי ישראל תיכנס ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 לסגר שלישי. הסגר יימשך חודש, אלא אם לאחר שבועיים מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1. במהלך הסגר, תחול הגבלת תנועה של עד קילומטר מהבית ותיאסר שהייה בדירה של אדם אחד. המסחר ייסגר, פרט למשלוחים, ומקומות הבילוי והפנאי ייסגרו. עסקים שלא מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50%. "האיים הירוקים" יחדלו לפעול.

התחבורה הציבורית תצטמצם גם היא ל-50% פעילות. לפי ההנחיות, תותר פעילות ספורט ללא הגבלת מרחק. כמו כן, תותר העברת ילדים בין הורים גרושים. גם השתתפות בטקסי חג נוצריים לרגל חג המולד תתאפשר.