בתוך יממה: מניין המתים מקורונה בספרד זינק בכ-100

הרשויות במדריד דיווחו כי מאז אתמול נדבקו 1,300 בנגיף, סך הכל 7,753 נדבקו עד כה • בצל העלייה בנדבקים, אוסטריה הטילה סגר על מיליונים • בריטניה: אנשים בקבוצות סיכון – יכנסו לבידוד

זמן צפייה: 10:56

מגפת הקורונה: הרשויות בספרד דיווחו היום (ראשון) על זינוק של כ-1,300 במניין הנדבקים, וכן על עלייה של כמאה במספר המתים ביממה האחרונה. עד כה נדבקו במדינה 7,753 בני אדם, ומתו 288. הסגר על הבירה מדריד נאכף על ידי רחפנים הטסים בשמי העיר וקוראים לתושבים המפרים את ההוראות לשוב לבתיהם.

גם באוסטריה נרשם זינוק, ומניין הנדבקים עומד על 800. בשל כך, הוטל סגר על המדינה, וכתשעה מיליון תושבים נקראו להישאר בבתיהם, למעט עבודה, קניות או מקרי חירום. שכנתה של אוסטריה, גרמניה, הורתה לסגור את הגבולות עם שוויץ, אוסטריה וצרפת, אך יותר מעבר סחורות.

בתוך כך, בבריטניה מחמירים היום את ההנחיות לציבור: שר הבריאות הבריטי אמר בריאיון לרשת BBC, כי בקרוב תצא הוראה לקבוצות סיכון, בהם זקנים מעל גיל 70 ובעלי מחלות רקע, להיכנס לבידוד ללא הגבלת זמן. כמו כן ציין כי מפעלי מכוניות, תחמושת ואספקה צבאית יתבקשו לשנות את המוצרים אותם הם מייצרים למכונות הנשמה שישמשו מחלקות לטיפול בקורונה בבתי החולים.

עוד בחדשות 13:

זינוק במספר המתים באיראן; צרפת תגביל את התחבורה הציבורית

ראש הממשלה נתניהו וסביבתו עברו בדיקה לנגיף הקורונה

בשל הקורונה: הווקף הורה על סגירת מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע

התפרצות הקורונה בברצלונה
התפרצות הקורונה בברצלונה | צילום: רויטרס

עלייה במספר הנדבקים והמתים נרשמה היום ברחבי העולם. עד כה נדבקו כ-156 אלף בני אדם ו-5,838 מתו, כך על פי נתוני סוכנות רויטרס.

באיראן, ביממה האחרונה נרשמו 1,209 מקרים חדשים של הידבקות, כך מסר משרד הבריאות המקומי בטוויטר. בד בבד, שחקן הליגה הספרדית אסקיאל גאראי דיווח בעמוד הטוויטר שלו שאובחן נשא של הווירוס.

אתרי התיירות באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה
אתרי התיירות באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה

שרי הכלכלה של האיחוד האירופי ידונו מחר בהשפעת המגפה על כלכלות המדינות, על אמצעים למיתון המשבר ואתחול הכלכלות. השרים ייפגשו באמצעות שיחות וידיאו.

ממשלת צ'כיה, קרוב לוודאי, תכריז על הסגר כללי של המדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות CTK. בתוך כך הודיעה קזחסטן על מצב חירום לאומי. צרפת הודיעה שתצמצם בהדרגה תנועת מטוסים, רכבות ואוטובוסים בין הערים במדינה. זאת, על מנת למנוע התפשטות.