אדלשטיין: "נוכח העלייה בתחלואה, אביא הצעה לסגר מלא לשבועיים"

שר הבריאות הודיע כי לאור העלייה בהדבקה, בחולים הקשים ובמקרי המוטציה, הוא יביא לממשלה החלטה שתחמיר את ההגבלות כך שתיסגר מערכת החינוך ותצומצם משמעותית פעילות מקומות העבודה הפתוחים

זמן צפייה: 03:54

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (שבת) כי יעלה לממשלה הצעה לסגר מלא לתקופה של שבועיים, בעקבות עליית נתוני התחלואה בקורונה, העלייה במספר החולים הקשים ובגילוי מקרי ההדבקה בארץ במוטציית הנגיף.

ההחמרות אותן מבקש השר להחיל הן סגירת מערכת החינוך בכל הארץ וצמצום פעילות מקומות העבודה כך שיעבדו רק מפעלים חיוניים, וביתר יעבדו עד 30% מהעובדים. מלשכתו של אדלשטיין נמסר כי "שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות".

יש לציין כי טרם נקבע דיון נוסף לקבינט הקורונה בנושא החמרת ההגבלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להחמיר את ההגבלות ולקצר את משך הסגר, כדי לאפשר פתיחה מהירה, אך מקורביו טוענים כי שר הביטחון בני גנץ מתנגד לכך. בכחול לבן הכחישו את הדברים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עיכוב במבצע: בתיה"ח יאטו הקצב או יפסיקו לחסן מתחסנים חדשים

המג"ד מגולני במכתב ללוחמים: "בין מסורת להתעללות יש פער גדול"

אלימות בהפגנה בירושלים על מות נער הגבעות – 4 שוטרים נפצעו

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, בכירים במשרד הבריאות התריעו כי "המוטציה הבריטית מתפשטת כמו אש בשדה קוצים בישראל", כלשונם. לטענתם, המוטציה עלולה להוביל אותנו להתפרצות "במימדי קטסטרופה כמו בבריטניה, ולכן צריך לגדוע את זה מהר. אחרת", הזהירו, "יהיו כאן השלכות דרמטיות על אופן ניהול המגפה".

"אנחנו מקווים שהפוליטיקאים יבינו את גודל השעה ויישמעו להמלצות משרד הבריאות", הוסיפו הבכירים. התחזית של משרד הבריאות היא כי שיא המאומתים היומי של הסגר הקודם, שעומד על כ-9,000, עוד יישבר. "משמעות אמיתית לניהול המגפה בישראל תהיה כאשר יהיו פה 4-5 מיליון מתחסנים - וזה יהיה רק בערך בחודש מארס".

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

אתמול ביקר נתניהו ביקר במתחם חיסוני הקורונה באום אל-פחם, לשם הגיע הישראלי המיליון שקיבל את החיסון. בדברים שנשא, הפנה נתניהו אצבע מאשימה כלפי שרים, שלטענתו סיכלו את החמרת ההגבלות. לדבריו, "פוליטיקאים מנעו מאיתנו לעשות סגר קצר והדוק כפי שרצינו, מסיבות פופוליסטיות". השר בני גנץ הגיב לדברים, ומסר: "אכיפה ומניעה במקומות שצריך מונעת סגרים במקומות שלא צריך".

כמו כן, מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות חוששים מהעלייה בנתוני התחלואה ומכך שישראלים רבים אינם מצייתים להנחיות הסגר - ומבקשים לנקוט בצעדים נוספים כדי להחמירו. הצעדים שייבחנו הם צמצום הכיתות הלומדות במוסדות החינוך, הקטנת הגבלת המרחק (שעומדת כיום על אלף מטרים - וייתכן שתופחת ל-500 מטרים), והשבתה של מקומות העבודה הלא חיוניים שכיום מורשים לעבוד עם 50% מהעובדים.

בתוך כך, הערב פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ממחר מבצע החיסונים יחל להתעכב. בית החולים שיבא תל השומר יפסיק לחסן במשך 24 שעות ביממה, בעוד שבבית החולים רמב"ם שבחיפה יפסיקו באמצע השבוע לחסן באופן גורף. כמו כן, בקופות החולים יסיימו את התורים האחרונים עבור האוכלוסיות שתועדפו ראשונות לחיסון, וכך משבוע לאחר מכן לא ייקבעו תורים חדשים לחיסון, מלבד המנה השנייה.