מחלוקת בממשלה על המדיניות בשל משבר הנגיף; רה"מ: אכריע הלילה

בתום דיון בן 4 שעות לא הצליחו השרים להגיע להסכמה בנוגע לנהלי הבידוד הביתי לכל השבים מחו"ל. אם ייכנס לתוקף – 300 אלף ישראלים יושפעו מהמהלך. במשרד האוצר מזהירים מפני השלכות כלכליות

זמן צפייה: 01:54

הקורונה - משבר עולמי: בתום דיון בן כארבע שעות לא הצליחו היום (שני) שרי הממשלה וראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע להסכמה בנוגע למדיניות הבידוד לשבים מחו"ל. בכירים ישראלים שהשתתפו בישיבה סיפרו כי בין השרים קיימת מחלוקת עמוקה אם להחיל את המדיניות על כל השבים מחו"ל - צעד שישפיע על כ-300 אלף ישראלים. על פי שני פקידים בכירים שהשתתפו בדיון, בכירי משרד האוצר הזהירו את נתניהו והשרים בישיבה כי הנזק למשק מבידוד ביתי לכל החוזרים מחו"ל יהיה ארבעה מיליארד שקלים לחודש.

ליצמן ונציגי משרד הבריאות אמרו בישיבה כי יש לבצע את המהלך על אף שהוא קשה, כיוון שזו הדרך היחידה למנוע אובדן שליטה. "אם לא נעשה את זה היום נמצא את עצמנו עושים זאת עוד שבוע רק במצב רע בהרבה", אמרו אנשי משרדו בישיבה. לעמדת ליצמן הצטרפו שר האוצר משה כחלון, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

שר הכלכלה אלי כהן הזהיר מההשלכות הכלכליות של מדיניות חדשה כזו. השרים יריב לוין, אקוניס ודרעי הצטרפו אליו והתנגדו לדרישת בידוד ביתי לכל ישראלי השב מחו"ל. גורמים בכירים שהשתתפו בישיבה מסרו כי נתניהו לא קיבל החלטה בסיום הדיון ואמר לשרים כי ברצונו לקיים התייעצויות נוספות וכי יכריע מאוחר יותר הלילה.

עוד בחדשות 13:

אפקט הקורונה: מדדים בוול סטריט צנחו – המסחר הופסק ל-15 דקות

נתניהו שוחח עם מנהיגים זרים על הקורונה; בידוד לשבים ממצרים

בדיקות יזומות לאזרחים: כך נאבקים בעולם בשיעור המוות מהקורונה

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

 

נגיד בנק ישראל אמיר ירון הגיב למפולת בבורסה ואמר כי "חיוני שהבנקים ידעו למצוא איזון בין מדיניות אשראי אחראית לבין צרכי המימון של המשק ובמיוחד ביחס לסקטור העסקי ובדגש על העסקים הקטנים והבינוניים". לדבריו, הוא הורה על הקמת צוות מיוחד שמנתח את ההתפתחויות בשווקים הפיננסיים: "ניכר כי חרף הירידות, השווקים בישראל מתפקדים היטב מבחינת הנזילות הנדרשת למסחר - בכל מצב של החמרה או סימנים לכשלי שוק, יש לנו את הכלים כדי להחזיר את הנזילות לשווקים".

"יש לנו את הכלים על מנת להתמודד עם ההחמרה בסיכונים הפיננסיים בעולם ובישראל", המשיך ירון. עם זאת, לטענתו, "המשבר צפוי להביא לפגיעה של כ-0.7% תוצר בצמיחה השנה. ישנם תרחישים שבהם הפגיעה תהיה משמעותית יותר".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-0903201837' autoplay='0' credit='' desc='נגיד בנק ישראל אמיר ירון ' kid='1_is1rw9mk' duration='256'']

בניסיון להילחם בהתפשטות הווירוס, בצה"ל החליטו היום על הרחבת הנהלים וכעת, חיילים השבים מכל המדינות - גם אלו שלא נמצאות ברשימה של משרד הבריאות, לא יוכלו להיכנס לבסיסים במשך כשבועיים. עד כה, 2,100 חיילים מבודדים - ו-300 כבר סיימו את תקופת הבידוד וחזרו ליחידות.

בתוך כך, כ-700 תלמידים ומורים מבית הספר הדו-לשוני "יד ביד" בירושלים החלו היום תקופת בידוד של 14 יום - זאת לאחר שכמה תלמידים מבית הספר ביקרו בבית סאחור, הסמוך לבית לחם. לבידוד נכנסו גם 14 מורים מבית הספר "נזירות סיליזיאן" בנצרת, שביקרו גם הם באתר. נוסף על כך, החל ממחר כל המבקרים בבית החולים הדסה בירושלים יצטרכו למדוד חום ולעבור תשאול בכניסה.

תושבים עוטים מסכות נגד הידבקות בקורונה
תושבים עוטים מסכות נגד הידבקות בקורונה | צילום: ישראל

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות את המקומות בהם שהה חולה מספר 29 מאזור המרכז בשנות ה-40 לחייו:

1. בתאריך 28.2 בין השעות 17:00-18:30 בית כנסת חב"ד בישוב ענב.

2. בתאריך 29.2 בין השעות 10:30-12:30 בית כנסת חב"ד בישוב ענב.

3. בתאריך 1.3 בין השעות 17:00-18:30 סופר אושר עד בפתח תקווה. 19:30-21:00 הקניון הגדול בפתח תקווה. חנויות גלי, זארה, אלדו, ספרינג, סושייה אושי אושי ובית קפה ניו דאלי.

4. בתאריך 2.3 בין השעות 17:00-17:30 קלפי במועדון בישוב ענב.

5. בתאריך 3.3 בין השעות 11:00-12:30 בית אבות נווה אורה, רחוב ארגמן ירושלים מחלקת תשושי נפש.

6. בתאריך 3.3 בין השעות 12:30 עד 13:30 קניון רב שפע ברחוב שמגר בירושלים, בקומה האחרונה, בשתי חנויות: אביזרים לפורים וחנות לבייגלה

7. בתאריך 7.3 שבת זכור תפילת שחרית בין השעות 09:30 ל 10:00 עזרת גברים בית הכנסת חסידים בטלז סטון.

8. בתאריך 7.3 בין השעות 19:30-20:00 נבדק במוקד רפואי באלעד ברחוב רבי עקיבא.