רה"מ: שוקלים לחייב בבידוד כל ישראלי שחוזר מחו"ל – נחליט מחר

ראש הממשלה אישר את פרסום חדשות 13 לפיו נשקלת החמרה בנהלי הבידוד לשבים מכל מדינה: "הנושא בדיונים אל תוך הלילה". מנכ"ל משרד הבריאות: "המצב הולך להיות יותר קשה – אבל הוא בשליטה"

זמן צפייה: 04:59

נגיף הקורונה: ראש הממשלה נתניהו הודיע הערב (ראשון) כי מחר תתקבל החלטה אם לחייב בבידוד כל ישראלי החוזר מחו"ל - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. נתניהו עדכן על שיחתו עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס: "סיכמנו על שיתוף פעולה טכנולוגי על מנת לפתח שיטות בדיקה מהירות מאוד, ומנגד בסופו של דבר גם חיסונים. הדגש שלנו הוא להגיע לבדיקה ביתית. בדיקות היריון ומשטחי גרון אנשים יכולים לעשות בעצמם. זה יכול לתת לנו אפשרות להפריד בין אנשים חולים ואנשים בריאים".

ראש הממשלה התייחס גם להוראות הבידוד ואיסור הכניסה על אזרחים זרים ממדינות שבהן התפרץ הנגיף, שעוררו תרעומת בעולם. "אנחנו נוקטים את הצעדים לפי הצרכים שלנו. כולם מקבלים את זה, גם בארצות הברית", טען. "הצעדים שלקחנו מוכיחים את עצמם. אנחנו בשליטה על התפשטות המחלה בהיקפים נמוכים יותר. הגענו למסקנה שאם נעשה עוד צעדים, זה בעצם יוחלט על כלל המדינות. זאת החלטה מאוד קשה. דנו על כך באריכות היום ונמשיך לדון על כך הלילה".

עוד בחדשות 13:

"נתניהו במגעים עם פנס לקראת הוראת בידוד אפשרית לשבים מארה"ב"

אפקט הקורונה בבורסה בת"א: המדדים המובילים בירידות חדות

החמרה נוספת במצבו של נהג האוטובוס שנדבק בקורונה

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס להתמודדות עם הנגיף. "האירוע הזה הולך וסוגר עלינו, הכנסנו שורה של מדינות לחובת בידוד אבל אנחנו רואים מדינות שיש בהן אובדן שליטה על קצב ההדבקה וזה יחייב אותנו להרחיב את ההגבלות", אמר. "הולך להיות אפילו יותר קשה אבל אנחנו בשליטה על האירוע. בסוף כשהאירוע הזה יגמר - אנחנו נסתכל אחורה ונגיד שלמרות שהיה קשה המערכת הישראלית התמודדה בצורה טובה ממדינות אחרות".

שר הבריאות ליצמן התייחס אף הוא לצעדים המחמירים שננקטו בישראל ואמר: "אנחנו במצב די עדין בקשר למה שקורה בקורונה. המדיניות של המשרד הייתה להחמיר מיד בהתחלה, וראש הממשלה עודד אותנו מאוד שנלך בחומרה ולא בהקלה. זה הציל הרבה אנשים מהקורונה. אנחנו מדינה כמו שוויץ בגודל. עד לפני שעה היה 25 מקרים, אבל זה גדל בינתיים ונוציא הודעה מסודרת".

מוקדם יותר היום פורסם כי ראש הממשלה נתניהו שוחח בימים האחרונים עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, האחראי על התמודדות עם התפרצות הקורונה במדינה, ודן עמו באפשרות שישראל תורה על בידוד ביתי לשבים מארצות הברית. כך אמר היום גורם ישראלי בכיר לחדשות 13.

שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה | צילום: חדשות 13

בד בבד, משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות סיכמו כי קבוצות ספורט ישראליות יוכלו לארח יריבות מחו"ל, כפוף לתנאים מסוימים, בין היתר שלא יבואו במגע עם הציבור ולא ישהו במרחב הציבורי. כמו כן, סוכם כי כל המשחקים בכל הענפים יקוימו תחת מגבלה של 4,500 אוהדים.

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט ביקר היום בתרגיל פיקוד העורף שעסק בתרחיש של עומס על מערכת הבריאות בעקבות נגיף הקורונה. "במקרה של התפשטות הנגיף למצב של מגפה ובהכרזה על משבר לאומי, תיקח מערכת הביטחון את האחריות לניהול האירוע", אמר בנט בסיום התרגיל. "מערכת הביטחון ערוכה באופן מלא לטיפול במצב של פנדמיה. חשוב להגיד שאנחנו עוד לא שם, ואנחנו מעריכים ומקווים גם לא להגיע לשם".

"אם כל אזרח במדינה יפעל לפי הנחיות משרד הבריאות, של שטיפת ידיים, של הימנעות ממגע אחד עם השני ושמירת הסדר הציבורי, אנחנו בהחלט נוכל לצלוח את המשבר. צריך לומר - משרד הבריאות מטפל במצב בצורה מצוינת, וככל שנצטרך אנחנו נסייע ונהיה ערוכים להעברת מקל".

נתניהו וליצמן בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות
נתניהו וליצמן בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות | צילום: רויטרס

בד בבד, בצה"ל ביטלו כניסת הורים לכל הטקסים בצה"ל, בין היתר מסעות כומתה, וסיומי קורסים והכשרות וכן אסרו ביקורי הורים בבסיסים.

בשעות הלילה דווח בארצות הברית כי אדם ששהה בכנס שבו השתתפו הנשיא דונלד טראמפ וסגנו פנס אובחן כחולה נגיף הקורונה. הכנס, אשר התקיים ב-29 בפברואר בוושינגטון, היה כנס של הוועידה לפעילות פוליטית שמרנית (CPAC), ועל פי הדיווחים - הנדבק נחשף לווירוס עוד לפני האירוע.

מארגני הטקס טענו כי החולה לא בא במגע עם הנשיא או סגנו, וכי הוא לא לקח חלק באירוע שהתקיים באולם המרכזי של הוועידה. מהבית הלבן נמסר: "הרופא של הנשיא והשירות החשאי של ארה"ב עבדו בשיתוף פעולה כדי להבטיח שכל אמצעי הזהירות ננקטו במטרה לשמור על המשפחה הראשונה".