פרופ' אש: "אישרתי את מתן המנה הרביעית למדוכאי חיסון"

במסיבת עיתונאים של משרד הבריאות אמר המנכ"ל: "נבחן אם להרחיב את החיסון הרביעי ליתר אוכלוסייה". השר הורוביץ אמר כי "האומיקרון זה ממש לא שפעת ואי אפשר להתייחס אליו בקלות ראש". ד"ר אלרעי פרייס: "הווריאנט לא תוקף ילדים באופן מיוחד - אלא שהם האוכלוסיה הלא מחוסנת"

זמן צפייה: 01:10

בכירי משרד הבריאות כינסו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים, במהלכה אמר מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש: "היום אישרתי את מתן מנת החיסון הרביעית למדוכאי חיסון, נבחן אם להרחיב אותה ליתר האוכלוסייה". עוד אמר פרופ' אש כי ימליץ לממשלה לאשר את התו הירוק בהתקהלות מעל 100 אנשים באוויר הפתוח.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי "אנו נערכים לכל האפשרויות, אך אין סיבה לדבר על סגרים, זה לא על הפרק". עוד התייחס הורוביץ לתרופה החדשה של פייזר נגד הקורונה שהגיעה היום לישראל, ואמר: "אנחנו מהראשונים בעולם לקבל אותו, וזה יסייע לנו בהתמודדות עם הגל החמישי. עם זאת, התרופה היא לא תחליף לחיסון והיא לא באה במקומו".

ד''ר שרון אלרעי פרייס
ד''ר שרון אלרעי פרייס | צילום: חדשות 13

גם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה במסיבת העיתונאים לנתוני התחלואה ואמרה: "תחלואת האומיקרון בעולם שוברת שיאים, כאשר רוב התחלואה היא בקרב צעירים". עוד הוסיפה אלרעי-פרייס לומר: "אנחנו לא חושבים שהווריאנט תוקף באופן מיוחד ילדים - אלא שהם האוכלוסיה הלא מחוסנת". בהתייחסה לחומרת התחלואה, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור כי היא קלה יותר לעומת הדלתא.

כמו כן, גם פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, השתתף במסיבת העיתונאים ואמר כי "אפשר לראות שאנחנו נמצאים במגמת עלייה ברורה מבחינת כמות המאומתים, סדר גודל של 2,000 חולים על בסיס יומי".