מטפלת בבית אבות אובחנה כחולה ביום ראשון - הדיירים טרם נבדקו

למרות שעברו שלושה ימים מאז אובחנה המטפלת כנשאית קורונה, ואפילו שכמה דיירים סובלים מסימפטומים של הנגיף - בדיור המוגן "בית הדקל" שבפתח תקווה לא הצליחו להשיג בדיקות עבור השוהים במקום

זמן צפייה: 00:27

מטפלת בבית האבות "בית הדקל" שבפתח תקווה אובחנה ביום ראשון כנשאית קורונה - אולם, ולמרות שעברו כבר שלושה ימים מאז, לא התבצעו בדיקות קורונה לדיירים ולשאר העובדים במקום. בימים האחרונים החלו כמה דיירים לסבול מסימפטומים של הנגיף, ובכל זאת, כאמור, ולמרות בקשות ההנהלה - טרם נערכו בדיקות לנוכחים.

תגובת בית האבות: "מטפלת במחלקה א', השוהה מיום שישי שעבר בבידוד בביתה, נמצאה ביום ראשון כחולה בקורונה. יודגש כי אין חולים סימפטומטיים בקרב המטופלים או העובדים. בשל הרצון להמשיך ולשמור על בית הדקל נקי מקורונה, ובהתאם להנחיות, מחלקה א' נכנסה לבידוד ביום ראשון. מאז יום ראשון, פנתה ההנהלה למשרד הבריאות בדרישה לבדוק את כלל דיירי הבית. היום בערב הגיעו דוגמים של מד"א והם מבצעים בשעה זאת דיגום".

בתוך כך, עמותת משפחות הקשישים בבתי האבות קראה למוסדות הגריאטריים והדיור המוגן להמשיך את ביקורי המשפחות במתכונת המוכרת - על אף הסגר הכללי המתכונן. "הנתק מהמשפחות הביא בסגר הראשון לנזקים חמורים, להם אנו עדים עד עצם היום הזה", כתבה העמותה בפנייה. "אל תקלו ראש בהשפעה הקריטית שיש לביקורי המשפחות על נפשו של הדייר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר ההסכם עם האמירויות: הוגשה מועמדות רה"מ לפרס נובל לשלום

הזינוק בתחלואה: 5,523 נדבקים ביממה; מערכת החינוך תיסגר ממחר

רצח משפחת דוואבשה בדומא: 3.5 שנות מאסר לאחד המעורבים

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון | צילום: חדשות 13

"אל תביאו להכחדת המוסדות הגריאטריים בשל חשש מופרך ולא מוצדק", הוסיפה העמותה, וביקשה מהמוסדות "להיכנס מתחת לאלונקה כפי שהיה בגל הראשון. הביקורים מצילים חיים! עיננו נשואות להתנהגותכם במהלך הסגר, והפעם תשפטו על מידת מאמציכם לשמירת חוסן נפשם של יקירנו ומידת שיתוף הפעולה עם המשפחות".

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

למרות שהאוכלוסייה המבוגרת נמצאת בקבוצת סיכון, הקשישים בבתי האבות לא זוכים להגנה מספקת מנגיף הקורונה. בגל הראשון, משרד הבריאות סירב לאשר בדיקות נרחבות והתעקש שבידוד מספיק עבורם. כאשר כבר הסכים - בחלק מהמקומות זה היה מאוחר מדי. בבית האבות "בית הדקל" בלבד מתו שישה דיירים לאחר שנדבקו בנגיף.