שבעה בני אדם נדבקו בקורונה בבית לחם; נאסרה כניסת תיירים

הרשויות הפלסטיניות הורו על סגירות מוסדות חינוך בעיר הפלסטינית למשך 14 ימים, בניסיון לעצור את התפשטות המחלה • דיווח: תיירים שביקרו במצרים, ברשות ובישראל הגיעו ליוון ואובחנו כחולים

זמן צפייה: 18:21

נגיף הקורונה: משרד הבריאות הפלסטיני הודיע היום (חמישי) כי שבעה בני אדם נדבקו במחלה באחד מבתי המלון "אנג'ל" בבית לחם. על כן, כדי למנוע את התפשטות המחלה באזור, המשרד הורה על סגירת בתי הספר והמוסדות להשכלה גבוהה למשך 14 ימים. נאסרה כניסת תיירים לעיר. בהמשך נאסרה כניסת תיירים גם לג'נין.

בתוך כך, יוון הודיעה על מקרה עשירי של נדבקת בקורונה במדינה, בקרב אישה שביקרה לאחרונה בישראל ובמצרים. לפי דיווחים פלסטיניים, הנדבקת שהגיעה ליוון שהתה בשטחי הרשות הפלסטינית, במלון בבית ג'אלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל הרס בתי שני מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע בדולב

אישום: קשיש דקר קשישה בבית אבות – כי סירבה להינשא לו

"רד למטה – אהרוג אותך": נהג מכונית תקף נהג אוטובוס • תיעוד

וירוס הקורונה ברצועה
וירוס הקורונה ברצועה | צילום: רויטרס

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרד הבריאות כי גם החוזרים מגרמניה, צרפת, שווייץ ואוסטריה צריכים להיכנס לבידוד ל-14 יום, ואף המליץ להימנע מלחיצות ידיים, בעקבות החשש מהתפשטות הווירוס, וכבר מיום שישי מי שאינו אזרח ישראלי לא יורשה להיכנס לישראל, אלא אם יוכיחו שכבר שהו בבידוד בית. שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי כנסים של 5,000 איש ומעלה לא יאושרו להתקיים.

תיירים מהמדינות אלו הנמצאים כאן מונחים לצאת מישראל בהדרגה. עד יום שישי בשעה 8:00 בבוקר יצמצמו חברות התעופה את הגעת זרים. מי שיגיע לא יסורב ויקבל הנחיות זהות לתיירים שנמצאים כאן. ישראלים וזרים המגיעים בטיסות קונקשיין ממדינות אלו אינם מוגבלים.

"אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות. ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מבין מדינות אירופה", אמר נתניהו. "נקטנו במדיניות של בידוד ובדיקות נרחבות שמדינות רבות לא עשו כך. אנחנו במצב של שליטה, בעקבות הצעדים שאנחנו נוקטים וגם בזכות אזרחי ישראל שמאוד ממושמעים". בכירים ישראלים מסרו כי נתניהו צפוי לשוחח ביממה הקרובה עם מנהיגי צרפת, גרמניה ומדינות נוספות, על כוונת ישראל למנוע כניסה מאזרחיהם.