בצל הנהלים החדשים: בני משפחה מבקרים את קרוביהם בבתי האבות

הודות לנוהל הביקורים שפרסם פרופסור רוני גמזו, משפחות ראשונות הגיעו לבקר את ההורים, הסבים והסבתות. "המפתח לאירוע הקורונה היא משמעת והבנה - יציאה מהישראליות שלנו"

זמן צפייה: 03:57

המחדל בבתי האבות: לאחר פרסום הנהלים החדשים במרכזים הגריאטריים, משפחות ראשונות החלו לבקר את ההורים, הסבים והסבתות, כפי שמתאפשר, ותחת הגבלות חמורות. הודות לנוהל ביקורים שאותו פרסם פרופסור רוני גמזו, פרויקטור שמינה משרד הבריאות לטיפול בבתי האבות.

כשמונה לתפקיד כבר הבינו במשרד הבריאות באיחור שבעשרות בתי אבות היו התפרצויות של נגיף קורונה ולא היה נוהל מסודר לטיפול בהידבקויות. גמזו הנהיג מיד נהלים ברורים בבתי האבות. אחרי עדכון מקיף בשעה 9:00 הוא ניהל שיחות "זום" עם מנהלי בתי האבות. השאלות מגיעות ישירות מהשטח. הקשר עם השטח היה חסר מאוד בתחילת המשבר ובאגף הגריאטריה שותים בצמא את תשומת הלב - גמזו גם יודע להזיז מכשולים ולפתור בעיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח: אם ישראל תחזור לקצב ההדבקה הקודם – 6,000 מונשמים ביולי

רה"מ למשפחות השכולות: השנה נתייחד עם זכר יקירנו בדרכים שונות

אושר הסגר ביום העצמאות; התנועה תוגבל ביום הזיכרון וברמדאן

קורונה בבתי אבות
קורונה בבתי אבות | צילום: רויטרס

"המפתח לאירוע הקורונה הוא משמעת, הבנה, יציאה מהישראליות שלנו לדרך יותר מסודרת", הסביר גמזו, שעורך ביקורים בלא מעט בתי אבות. "אנחנו קודם כול צריכים להתנפל על האירוע ובפק"ל שלנו כרגע יש את אלמנט ההתנפלות ואז כבר תבודד, כבר תתחיל את הנוהל".

בעוד ימים אחדים ישוב גמזו לתפקיד מנכ"ל בית החולים איכילוב בתל אביב, ולמרות החזות העניינית שלו, הוא לא נשאר אדיש למה שקורה בבתי האבות. בימים הקרובים יותר ויותר ביקורים יתאפשרו בבתי האבות. בעבור קשישים רבים, מדובר בהצלה של ממש.