פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד רשת הדיור המוגן "משען"

על רקע מותה של הדיירת ה-12 מבית האבות בבאר שבע, המשטרה החלה לחקור את נסיבות מקרי המוות מהנגיף במקום. זאת, בעקבות תלונה שהגישו משפחות הדיירים נגד המוסד, בגין הזנחת קשישים חסרי ישע

זמן צפייה: 03:14

מחדל בתי האבות: המשטרה פתחה בחקירה נגד רשת הדיור המוגן "משען" בגין הזנחת קשישים חסרי ישע - כך פורסם היום (שישי) לראשונה בחדשות 13. המשטרה החלה בבדיקה לאחר שמשפחות הדיירים בבית האבות בבאר שבע הגישו תלונה נגד הרשת.

מרשת משען נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על כל חקירה בנושא. אין שום עילה או סיבה מוצדקת לפתיחה בחקירה. אין לנו ספק שהמשטרה לא תיתן ידה לתעלולי יחצנות של גורמים ערלי לב וחסרי אחריות שמנצלים משפחות בשעת אבלן כדי לייצר כותרות סנסציוניות שאין להן כל בסיס. למרות הזדון, ההשמצות וטענות השווא, של גורמים תאבי פרסום וחסרי רסן, נוסיף לטפל במסירות, במקצועיות ובאהבה בדיירינו היקרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משפחתה של הדיירת ה-12 מ"משען" שמתה תוקפת: "בית האבות התרשל"

יותר מעשרת אלפים ישראלים חלו בקורונה – מניין המתים עלה ל-93

בדיקות מצומצמות והנחיות שגויות: כך ננטשו הקשישים בבתי האבות

משפחות הדיירים מחוץ לבית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום תקף את התנהלות המוסד נכדה של ליאה שוורץ בת ה-85, הדיירת ה-12 מבית האבות משען בבאר שבע שמתה מנגיף הקורונה, שלטענתו, התרשל במלחמה בהידבקות ולא בידד את החולים כמו שצריך.

"מתחילת הדרך לא הייתה התייחסות ממשען, הם התעלמו לחלוטין", טען רגב רטס. "אנחנו מאוד כועסים על ההתנהלות של משען, הייתה רשלנות שם, כנראה לא הייתה הפרדה כמו שצריך". "יש כעס על משרד הבריאות שלא עשה בדיקות מייד, אנחנו ציפינו שהמשרד ינהל את זה באופן מקצועי. אם בשלבים הראשונים היו מקפידים על בידוד ומשרד הבריאות היה מגיע עם צוותים שיודעים לטפל בזה, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה של שרשרת הידבקות", הוסיף רטס.

אביב כוכבי בבני ברק
אביב כוכבי בבני ברק | צילום: דובר צה''ל

במקביל, מ"פ, מ"מ ועשרה לוחמים מקורס בבסיס ההדרכה של אגף התקשוב בקריית ההדרכה הודחו ונשלחו לעשרה ימי מחבוש, לאחר שהפרו את הנחיות משרד הבריאות בערב ליל הסדר. מפקד המגמה קיבל נזיפה פיקודית. הרמטכ"ל אביב כוכבי קיבל את מסקנות התחקיר, ולאור חומרת הארוע קבע כי המעורבים יודחו מתפקידי לחימה.