הגל ממשיך להכות: 38 אלף מאומתים חדשים, 37 אלף מבודדים ביממה

משרד הבריאות עדכן כי מתוך 330 אלף בדיקות שבוצעו אתמול - כ-11% היו חיוביות. כמו כן, מספר החולים הקשים עלה מ-222 ל-247. בנוסף, מספר המונשמים עומד כעת על 59; קבינט הקורונה יתכנס הערב כדי לדון במצב התחלואה

זמן צפייה: 02:59

זן האומיקרון ממשיך לשבור שיאים: כמעט 38 אלף נדבקים בקורונה אובחנו אתמול (שני), ומתוך כ-332 אלף בדיקות שבוצעו אתמול, מעל 11% התקבלו כחיוביות. כמו כן, מקדם ההדבקה עומד על 2.05, ו-37 אלף נכנסו לבידוד ביממה האחרונה. כעת, מספר הישראלים בבידוד עומד על 148,503. קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב כדי לדון במצב התחלואה בארץ.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 247 מהחולים מאושפזים במצב קשה - עלייה של 25, לעומת יום קודם לכן. מתוך החולים הפעילים 79 נמצאים, ו-13 מחוברים למכונת אקמו. בנוסף, מספר המונשמים עומד על 59, מניין מקרי המוות מפרוץ המגפה, טיפס ל-8,271 איש.

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר נכנס לתוקף מתווה הבדיקות והבידודים החדש, ולפיו מחוסנים או מחלימים שנחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיו פטורים מבידוד. מחוסנים בני 60 ומעלה או בסיכון לפתח מחלה קשה יבצעו בדיקת PCR, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיו גם כן פטורים מבידוד.

לא מחוסנים ושאינם מוגדרים כמחלימים אשר נחשפו לחולה מאומת, יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהו 7 ימים בבידוד. בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון שאינם מחוסנים או מחלימים, יבצעו בדיקת PCR במקרה שנחשפו לחולה מאומת, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהו 7 ימים בבידוד.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, קבינט המומחים של משרד הבריאות המליץ אתמול על קיצור הבידוד לשבעה ימים. 70% ממומחי צוות הטיפול במגפות הצביעו בעד קיצור תקופת הבידוד. בנוסף, 81% התנגדו להרחבת מתן החיסון הרביעי לאוכלוסייה הצעירה. ההצעה תובא לאישור בימים הקרובים. יש לציין כי עד כה משך תקופת הבידוד היה בין 10 ל-14 ימים. מעבר לכך, יש לציין כי שר החוץ יאיר לפיד נדבק בקורונה אחרי שנחשף לחולה מאומת. בהודעה מטעמו נמסר כי הוא שוהה בביתו ומרגיש טוב.

במקביל, צוות מומחים עצמאי שכולל בכירים משורה של תחומים, שיגר אתמול לקבינט הקורונה מכתב אזהרה חמור בנוגע לאי ספיקה של מערכת הבריאות בקצב ההדבקה הנוכחי, ללא נקיטת הגבלות נוספות. הבכירים טענו כי בתוך חודש יאושפזו 5,000 חולים במצב קשה. חברי הצוות אף כתבו כי ההנחה שהאומיקרון אינו מסוכן לילדים - שגויה, ודרשו מהשרים להחיל חובת בידוד ל-72 שעות לכל הנחשפים לחולה מאומת.