בדיקת האנטיגן תימכר ברשתות השיווק; בשלישי: קבינט הקורונה יתכנס

משרד הבריאות עדכן כי מתוך 150 אלף בדיקות שבוצעו אתמול - כ-12% התקבלו כחיוביות. כמו כן, מספר החולים הקשים זינק ל-205. בנוסף, מספר החולים הפעילים עומד כעת על 115,010;יו"ר ארגון המורים דורש: תלמידים יצטרכו להציג תו ירוק, חיסון במנה הרביעית לכלל המורים

זמן צפייה: 00:14

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי מתוך 150 אלף בדיקות שבוצעו אתמול - כ-12% התקבלו כחיוביות, כאשר ביממה האחרונה התגלו בארץ 17,521 מאומתים לנגיף. כמו כן, מספר החולים הקשים זינק ל-205. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 115,010, כאשר 8,259 בני אדם בני אדם מתו עד כה כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בתוך כך, ברקע הזינוק בתחלואה, קבינט הקורונה יתכנס ביום שלישי הקרוב במשרד ראש הממשלה.

בנוסף, שיווק בדיקות האנטיגן הביתיות מהיום יתאפשר לא רק בסופרמרקטים, אלא בכל עסק עם רישיון תקף לשיווק מזון ומשקאות, ובלבד שהסחורה תישמר בהפרדה מלאה משאר המוצרים וללא חשיפה לשמש.

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
תורי ענק למתחמי הבדיקות | צילום: רויטרס

במקביל, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, פנה הבוקר לממשלה עם מספר דרישות: בדיקות קורונה למורים בבתי הספר, מתן אפשרות לחיסון רביעי למורים ללא תלות בגיל וחיוב תו ירוק לתלמידים כתנאי לכניסה לבית הספר. לדבריו, "לא ייתכן שמדינת ישראל תפקיר את בריאות המורים. מורים קורסים בין המטלות".

כזכור, אמש דווח במהדורה המרכזית בחדשות 13 כי במערכת הבריאות שוקלים את קיצור ימי הבידוד למאומתים. ההערכה היא שבחצי השני של המחלה, הם מדבקים פחות. בין 6-5 ימים למי שאומתו כחיוביים וכיום חייבים ב-10 ימי בידוד.

כמו כן, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ הגיעו לסיכום על מתווה סיוע למערכת הבריאות. לפי המתווה, מאות מיליוני שקלים יוזרמו מיידית בדמות תוספת כוח אדם, 250 חיילי מילואים יגיעו לסייע, הרחבת מתכונת אשפוזי בית ע"י קופות החולים כדי להפחית את העומס בבתי החולים ועוד.

People Wait To Be Tested At A Temporary Coronavirus Disease (covid 19) Testing Centre In Tel Aviv
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

במערכת הבריאות מוטרדים גם מהמחירים הגבוהים של הבדיקות הביתיות, שכעת הפכו למוקד הבדיקה המרכזי בעקבות שינוי ההנחיות. אפיק אחד שנבחן זה הטלת פיקוח זמני על מחירי הבדיקות הביתיות. האפיק השני הוא לייבא בדיקות ביתיות . מדברים על הכנסה של בדיקות הקורונה לחנויות נוספות כמו סופרמרקטים ואולי לפתוח את זה לכל חנות.