מגפת הקורונה: מספר הנדבקים בישראל עלה ל-705 - עשרה במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי 28 בני אדם נוספים התגלו כנשאים. 662 מהחולים במצב קל, 18 במצב בינוני. 16 נדבקים החלימו. 271 חולים נמצאים באשפוז, 149 בטיפול בית ו-58 במלון. טרם הוחלט לגבי היתר

זמן צפייה: 01:14

מגפת הקורונה: 28 בני אדם נוספים התגלו היום (שישי) כנשאי הווירוס. בכך, עלה מספר הנדבקים ל-705 - כך עדכן משרד הבריאות. עשרה מהחולים במצב קשה, 18 במצב בינוני ו-662 במצב קל. 16 בני אדם החלימו עד כה מהווירוס.

מבין החולים, 271 מאושפזים במחלקות ייעודיות בבתי החולים בארץ, 149 נמצאים בטיפול ביתי ו-58 מטופלים ב"מלונות הקורונה". טרם התקבלה החלטה לגבי אופן הטיפול ב-212 נשאים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בנט: "ביום ראשון משרד הבריאות יערוך 3,000 בדיקות קורונה"

נתניהו: "נאשר תקנות שעת חירום להגבלת התנועה"

"פשוט לומר תודה": אזרחי ישראל מוחאים כפיים לצוותים הרפואיים

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

מוקדם יותר הבוקר, בית החולים וולפסון עדכן כי במהלך הלילה חלה החמרה במצבם של שלושה מחולי הקורונה שמאושפזים במרכז הרפואי. מצבה של בת 91 מוגדר כעת קשה מאוד ולא יציב, והיא מונשמת המחלקה לטיפול בקורונה.

שני חולים נוספים מאושפזים במצב קשה: אישה בת 67 שסובלת ממחלות רקע וגבר בן 45, ללא מחלות רקע. במקביל, חלה הידרדרות במצבו של חולה ברמב"ם, גבר בשנות ה-70 לחייו שסובל ממחלות רקע, והוא מוגדר כעת קשה.

עד כה, הוצאו 18 צווי סגירה לבתי עסק, נפתחו 117 חקירות נגד מפרי בידוד ו-18 חקירות בגין פייק ניוז. בסך הכול חולקו קנסות בסכום של 600 אלף שקלים.

רופאים המטפלים בחולי קורונה
רופאים המטפלים בחולי קורונה | צילום: חדשות 13

אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה בנוגע לתקנות לשעת חירום, שמעגנות את הנחיות משרד הבריאות באשר להגבלות על יציאה מהבית בשל משבר הקורונה. אחריו נשאו דברים גם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

"זמנים קשים מחייבים החלטות קשות", אמר ראש הממשלה. "שלשום ביקשתי מהציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות ולהישאר בבית. יש היענות לכך אבל בפירוש היא לא מספקת. היום אני מודיע על עליית מדרגה נוספת. הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום להגבלת התנועה. בהגבלות הללו אתם, הציבור, נדרשים להישאר בבית - זאת הנחיה מחייבת שתיאכף ע"י גורמי האכיפה. מטרתן להבטיח שכמה שפחות אנשים יידבקו ושכמה שפחות אנשים ידביקו".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"הלילה התקנות הללו ייכנסו לתוקפן, מייד לאחר שיאושרו בממשלה, ובשלב הראשון יהיו בתוקף למשך שבעה ימים. הן מגובות משפטית. מדובר בצעד שלא היה כמותו מאז הקמת המדינה. מדינה דמוקרטית מתבססת קודם כל על השותפות בין המדינה לאזרחים וגם על השותפות בין אזרחים לאזרחים. אני מבקש שאנשים יאכפו אותן קודם כל בעצמם. יש היענות נרחבת בציבור לדברים הללו וזה חשוב. אנחנו נותנים בכם אמון".

נתניהו הוסיף: "אין רגע של הפוגה במאבק. סגרנו את גבולות המדינה, הנהגנו חובת בידוד נרחבת, הטלנו הגבלת התקהלות, דיללנו את מקומות העבודה והפעלנו אמצעים דיגיטליים לאיתור ולבידוד של חולי קורונה. הצעדים הללו האטו את קצב התפשטות המגפה בישראל, אבל המגפה מוסיפה להתפשט - היא כבר גבתה אלפי קורבנות בעולם. גם בארץ מספר החולים גדל מדי יום. לשמחתי, עד לרגע זה, איש בישראל עדיין לא מת מהקורונה - אבל לצערי, זה לא צפוי להימשך".