משרד הבריאות החמיר נהלים: אסור לקיים אירועים מעל 2,000 איש

הומלץ לשקול נחיצות אירועים, ולהימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים. המשטרה תגביר את האכיפה נגד אזרחים המפרים את הנחיות הבידוד הביתי

זמן צפייה: 14:28

משרד הבריאות החמיר היום (שלישי) את הנהלים ואסר לקיים אירועים מעל 2,000 איש. כמו כן, המליץ לשקול נחיצות אירועים. יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. ככל שיש צורך במלווה, יש להסתפק במלווה אחד. אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים או לבקר במוסדות לאוכלוסייה הקשישה. משרד הבריאות המליץ גם לאוכלוסיית הקשישים, ובפרט לקשישים עם מחלות רקע ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים פיזיים ככל הניתן".

מטה מאבק עולם התרבות והאירועים הגיב להחלטת משרד הבריאות: "מדגישה את החשיבות המיידית ליצירת רשת ביטחון כלכלית לעולם התרבות והאירועים הישראלי. כבר עכשיו עומדת התעשייה כולה במשבר שלא נראה כמותו, כאשר הפאניקה שנוצרה הובילה לביטולים של אירועים רבים הקטנים בהרבה מהמכסות המצויינות. אנו עומדים בפני קריסה טוטאלית שמשפיעה על 150 אלף עובדים".

בתוך כך, המשטרה הודיעה כי תפעל לאכיפה מוגברת במטרה לוודא כי האזרחים השבים לארץ מחו"ל מצייתים להנחיות הבידוד הביתי. החל מהערב, נתונים אודות השבים ארצה ימצאו במערכות המידע המשטרתיות, על מנת לאפשר לשוטרים לאכוף ולוודא את הימצאותם בבידוד כמתחייב. בנוסף, משטרת ישראל ומשרד הבריאות הקימו צוותי משימה יעודיים כדי למנוע את הפרות הבידוד.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חדשות הבידוד: מבזק מיוחד לישראלים השוהים בביתם בעקבות הנגיף

כלכלה בצל הקורונה: התרחישים האפשריים של התמודדות המשק בישראל

סין משדרת סימני התאוששות; מניין הנדבקים מהנגיף בבריטניה עולה

עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה
עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

על רקע משבר הקורונה, סיעת כחול לבן הודיעה מוקדם יותר היום כי היא פועלת להקמת ועדה פרלמנטרית שתעסוק בנושא מיד עם כינוס המליאה ביום שני הקרוב. ח"כ אבי ניסנקורן: "ישראל במשבר בריאותי ולא יכולה להרשות לעצמה להתנהל ללא פיקוח פרלמנטרי. משבר הקורונה שהולך ומחמיר מחייב את כל חברי הכנסת לשים כל שיקול פוליטי בצד, ולפעול למען בריאות אזרחי ישראל ושמירה על כלכלת המדינה. אני קורא לכל ראשי הסיעות לתמוך במהלך".

ח"כ אחמד יו"ר סיעת הרשימה המשותפת הודיע כי הרשימה תתמוך בהקמת ועדה מיוחדת בכנסת בעניין: "כולנו חייבים לפעול יחד כדי לבלום את התפשטות הנגיף. יש להישמע להוראות משרד הבריאות ולעקוב אחרי ההוראות באתר המשרד. הוועדה בכנסת תהיה כלי פרלמנטרי למעקב וסיוע במאמץ הבלימה".

במקביל, מסתמן שחברת ״וירג׳ין אטלנטיק״ תפסיק לטוס לישראל ביום חמישי - החלטה סופית תתקבל הלילה. טורקיש איירלינס תצמצם פעילות בישראל - מלוח הטיסות המעודכן עלה כי ממחר יהיו ארבע טיסות יומיות, ומה-13 שתי טיסות יומיות. יונייטד קונטיננטל ימשיכו לטוס לישראל. לאלעל יש בערך 400 טייסים, דיילים, ואנשי ביטחון שהוכנסו לבידוד, בעיקר כאלו מטיסות שעליהן היו נוסעים שאחר כך התברר שהם חולים בקורונה.

התפשטות נגיף הקורונה באיטליה
התפשטות נגיף הקורונה באיטליה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי הורה משרד העבודה והרווחה לבתי אבות ובתי הדיור המוגן, להימנע לחלוטין מהכנסת אורחים בשעריהם. מפגשים עם מבקרים ובני משפחה צריכים להתקיים מחוץ לשערי המסגרת ובתנאי שהמבקר עצמו לא נמצא בבידוד ולא נחשף בעצמו לאנשים שנמצאים בבידוד.

כמו כן, על הנהלת בתי האבות לוודא שספקים ייכנסו רק לאחר שנבדק כי איש מהם או מבני משפחתם אינו חייב בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות.

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים תיאמה העברת 20 טונות של חומרי חיטוי ממפעלים ישראליים אל מפעלים פלסטיניים, בהם כלור ומי חמצן, המשמשים לצרכים שונים, בין היתר למטרות חיטוי, שמירה על היגיינה וסניטציה. חומרי החיטוי משמשים לניקוי משטחים במרחבים פתוחים, ובנוסף מסייעים בניקוי מקומות סגורים לרבות מסגדים וכנסיות.