אחרי הפרסום בחדשות 13: הקבינט אישר לבתי אבות לבצע דיגום עצמי

בעקבות הפרסום לפיו מאות נדבקו לאחרונה במוסדות ברחבי הארץ, הקבינט קיבל את בקשת איגוד בתי האבות לבצע בדיקות לנגיף בעצמם, במקום דרך חברה חיצונית, והחליט שהם יהיו בין הראשונים להתחסן

זמן צפייה: 00:27

בעקבות פרסום בחדשות 13 והלחץ שהפעיל איגוד בתי האבות, קבינט הקורונה החליט לאשר היום (חמישי) ביצוע דיגום עצמי של הדיירים על ידי הצוותים של בתי האבות. באיגוד טוענים כי הדבר יבטיח בדיקות מקצועיות, רגישות ומהירות לקשישים, שעד כה בוצעו על ידי חברות חיצוניות. כמו כן, הקבינט החליט גם לקדם את בתי האבות להיות בין האוכלוסיות הראשונות שיחוסנו נגד נגיף הקורונה.

במקביל לכך, הוועדה לביקורת המדינה, בראשות חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד), תתכנס ביום שני הקרוב לדיון בנושא טיפול בבתי האבות במהלך חודשי משבר הקורונה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה תצביע: איסור שהייה בבתים של אחרים, סגירת הקניונים

הורים נעצרו בחשד להתעללות בתינוקת בדרום; בן הזוג של האם נמלט

גבר הצית את עצמו בקופת חולים ברמלה – מצבו קשה

קורונה בבתי אבות
קורונה בבתי אבות | צילום: רויטרס

כזכור, אמש פורסם כי מאות דיירי ועובדי בתי אבות נדבקו ב-90 מוסדות גריאטריים שונים ברחבי הארץ. זליגת הנגיף לבתי האבות החלה לאחר שאנשי צוות רבים מהמגזר הערבי נדבקו בעצמם, ובכך הפיצו את הנגיף. העמותה לגריאטריה פנתה למשרד הבריאות והפצירה בו לחסן את הצוותים הרפואיים והדיירים בהקדם.

מנכ"ל העמותה לגריאטריה בישראל, ערן שמואלי, מסר כי "לפני מספר שבועות פנינו למשרד הבריאות בבקשה להציב את המערך הגריאטרי בראש סדר העדיפויות לחיסוני קורונה, ואנו שבים וקוראים לעשות כן גם היום. כך פעלו קנדה ובריטניה, המדינות המערביות הראשונות להתחסן, וכך אנו מצפים ממדינת ישראל".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 1,828 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - לאחר שבוצעו במהלך היום כ-73 אלף בדיקות, כאשר 2.6% מהן התקבלו חיוביות. עוד עולה מהנתונים כי ישנם 318 חולים במצב קשה, מהם 100 מונשמים. 564 חולים מאושפזים בבתי החולים. מניין מקרי המוות מהמגפה בישראל עומד על 2,934.