דיירת שלישית מבית אבות מתה מקורונה; מספר החולים עלה ל-15,148

משרד הבריאות עדכן כי 198 בני אדם מתו עד כה, וכי ישנם 102 מונשמים. בין המתים הייתה קשישה בת 86, דיירת בית האבות "גני אורה" בירושלים. מניין הנפטרים במוסדות הגריאטריים עומד כעת על 75

זמן צפייה: 05:20

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שבת) כי מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-198. מספר החולים עלה ל-15,148, מתוכם 130 במצב קשה, ביניהם 102 מונשמים. 99 חולים במצב בינוני, ו-8562 במצב קל. 6,159 החלימו עד כה מהנגיף.

בין המתים הייתה שושנה בן ישי בת ה-86, דיירת בבית האבות "גני אורה" בירושלים, שהלכה לעולמה אמש במחלקת הקורונה של בית החולים קפלן. בן ישי, שסבלה ממחלות רקע שונות, הינה הדיירת השלישית מבית האבות בירושלים. בכך, עלה מספר המתים מקורונה בבתי האבות ל-75.

מחלקת קורונה בבית חולים בסרביה | צילום: רויטרס

ועל רקע צעדי ההקלה הצפויים להיכנס היום בחצות, גורמים במשרד הבריאות הביעו אמש חשש מפני חזרה "מהירה מידי", כהגדרתם. הגורמים מסרו לחדשות 13 כי התחושה היא שצעדי ההקלות אינם מדודים כי אם מהירים מידי, והתוצאה של המהלך הזה עלולה להיות התפרצות נוספת - שתיאלץ את מקבלי ההחלטות להשיב את צעדי ההסגר.

עם זאת במקביל מעריכים במשרד הבריאות שפתיחת הקניונים לא תיקח עוד הרבה זמן. לדברי גורמים במשרד המהלך הזה תלוי בשני דברים: תוצאות ההקלות שיצאו לפועל ביום שבת וייבחנו ביום שני הבא; וכן יישומון או דרך כלשהי שתאפשר למפות כל קונה שנכנס לקניון, על מנת לבודד בזמן קונים שבדיעבד יתברר שהיו נשאים של הנגיף, וכן את מי ששהה בקרבתם.

מוקדם יותר אתמול, בתום דיון שהחל כבר בשעות הבוקר, הממשלה אישרה הקלות בתקנות לשעת החירום, והתירה פתיחת עסקים נוספים מלבד אלה שכבר קיבלו אישור לכך בדיון הקודם שנערך, כדוגמת סניפי "איקאה". התקנות יכנסו לתוקפן כאמור בחצות.

מנגד, אסור להפעיל שום עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, למשל חנויות קוסמטיקה, או מקומות שבהם עושים דיקור או מסאז׳ - למעט מספרות. הספרים יהיו חייבים לדאוג לחטא באופן שוטף את הציוד, מכונות התספורת והכיסא בין לקוח ללקוח, ועליהם יהיה לעטות כפפות ולחבוש מסכה. מותרת שהייה של שני לקוחות על כל ספר בו זמנית בלבד.

פקחי עיריות ופקחי רשות הטבע והגנים יצטרפו לשוטרים ולפקחי הרשויות המקומיות באכיפת התקנות. הממשלה אישרה גם להכפיל את חלק מהקנסות על הפרת ההנחיות, ל-1,000 שקלים במקום 500, ול-2,000 במקום 1,000 שקלים.

הממשלה אישרה גם את חובת חבישת המסכות במרחב הציבורי מגיל 6. אדם שייתפס ללא מסכה עלול לקבל קנס מיידי על סך 200 שקלים.