נגיף הקורונה: משרד הבריאות אוסר על נחיתת טיסות מסין

שר הבריאות הודיע על היערכות משרדו לתפוצה רחבה של הווירוס. טיסות יבוטלו עד הודעה חדשה, נוסעים שהגיעו מהמדינה יוכנסו לבידוד של שבועיים בבתיהם. מטוס שהיה אמור להמריא לישראל מושהה

זמן צפייה: 03:35

הנגיף הסיני: משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי במסגרת ההיערכות לווירוס הקורונה הנפוץ בשבועות האחרונים מחוץ לסין, תיאסר נחיתת טיסות מבייג'ינג בארץ - עד להודעה חדשה. שר הבריאות, יעקב ליצמן, הוסיף כי נוסעים שיגיעו לארץ מסין - ישירות או דרך מדינות אחרות - ייבדקו ויועברו לבידוד של שבועיים. בתוך כך, טיסה שהייתה אמורה להמריא מסין לישראל, מתעכבת לאחר שהפסיקו את העלייה למטוס.

בתוך כך, נרשמה ההדבקה הראשונה בנגיף על אדמת ארצות הברית. הנדבק מתגורר עם אישה כבת 60 בעיר שיקגו, ששבה מווהאן לפני כחודש.

מדענים אוסטרלים הודיעו אמש כי הצליחו ליצור העתק של וירוס הקורונה בתנאי מעבדה - צעד משמעותי בדרך למציאת חיסון ותרופה למחלה. המדענים יחלקו את התגלית עם ארגון הבריאות העולמי.

שר הבריאות יעקב ליצמן
שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

על פי המדענים, התגלית יכולה לעזור למצוא את הנגיף בחולים שלא התחילו להציג את תסמיני המחלה, הדומים לשפעת רגילה. "התכוננו לאפשרות הזו במשך הרבה שנים, זו הסיבה שהצלחנו למצוא תשובות כל כך מהר", הסביר ד"ר מייק קאטון, שעובד במוסד מחקר במלבורן.

עוד בחדשות 13:

בהלת הנגיף: תלמידים חזרו מסין – כמה ילדים לא יישלחו לביה"ס

עקב חשד לקורונה: 6,000 איש תקועים על ספינת תענוגות באיטליה

צעד בדרך לחיסון? מדענים אוסטרלים יצרו העתק של הנגיף הסיני

Workers Take The Body Temperature Of Passengers Before They Enter The Subway Station Outside The Beijing Railway Station In Beijing
בדיקות עם מד חום לאנשים הנכנסים לתחנת רכבת בבייג'ינג, בירת סין | צילום: רויטרס

בתוך כך, 6,000 נוסעים לכודים על ספינת תענוגות שעגנה בנמל צפונית לרומא, איטליה, לאחר ששני תיירים מסין שנמצאים עליה דיווחו שהם סובלים מחום ומקשיי נשימה, מה שהעלה חשש שהם נושאים את נגיף הקורונה. בין אלפי הנוסעים ישנם 24 ישראלים.

שלושה רופאים מומחים ואחות עלו על הספינה, העוגנת בצ'יוויטווקיה, כדי לבדוק את השניים. דובר חברת הספנות אמר שייקח כמה שעות עד שהמצב יתבהר. עד אז, אף נוסע לא רשאי לרדת מהספינה.

ספינת ''קוסטה סמרלדה''
ספינת ''קוסטה סמרלדה'' | צילום: רויטרס

הזוג הסיני הגיע לאיטליה ב-25 בינואר ועלו על הספינה, "הקוסטה סמרלדה", בנמל סובונה. השייט שלקחו עבר במרסיי שבצרפת, בברצלונה שבספרד ופלמה דה מיורקה שבאיטליה, היעד האחרון בו היו לפני שהגיעו לצ'יוויטווקיה.

עד כה, 7,800 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ו-170 בני אדם מתו. בין הנדבקים, 133 איש החלימו מהמחלה. מוקדם יותר היום, דווחו מקרים ראשונים של הנגיף בהודו ובפיליפינים. כמו כן, שני מקרים חדשים התגלו בוויאטנם, שם הובחנו בסך הכל ארבעה חולים.