הממשלה אישרה: הסגר יוארך ב-10 ימים עד ל-1 בפברואר

השרים אישרו להאריך את הסגר המהודק עד לסוף החודש, ולחייב כל נוסע שנכנס לישראל לעשות בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה. נתניהו גינה חתונה המונית בבני ברק: "שפיכות דמים"

זמן צפייה: 06:23

ברקע נתוני התחלואה הגבוהים: הממשלה אישרה הערב (שלישי) פה אחד להאריך את הסגר שהחל לפני שבועיים בעשרה ימים נוספים, ובכך הוא צפוי להסתיים ב-1 בפברואר. כמו כן, הממשלה אישרה תקנות תעופה שמחייבות כל נוסע שנכנס לישראל לעשות בדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו לארץ. על פי הערכות, ייתכנו הארכות נוספות של הסגר, בשל התפשטות המוטציות.

כחלק מהמשך הסגר המסחר ומוסדות החינוך יישארו סגורים, למעט חינוך מיוחד ונוער בסיכון. נוסף על כך, אין לצאת ממקום המגורים למרחק של יותר מקילומטר, למעט עבור הפגנה, טיפול רפואי או סוציאלי, פעילות ספורטיבית, העברת קטין בין הוריו הגרושים, יציאה למקום עבודה חיוני או למוסדות חינוך שפתוחים, והשתתפות בהלוויה, חתונה או ברית. מי שייתפס מפר את ההגבלה ייקנס ב-500 שקלים.

מעבר לכך, אסורה שהייה בבית של אדם אחר, וכן אסור לקיים שיעורי נהיגה או להשתתף בטיול מאורגן. המסעדות לא יוכלו לפעול באיסוף עצמי, אלא במשלוחים בלבד. צימרים, גני חיות, שמורות טבע, גנים לאומיים ואתרים לאומיים יהיו סגורים. כמו כן, נאסרה התקהלות של יותר מחמישה אנשים במתחם סגור ולמעלה מעשרה במקום פתוח, מלבד חתונות, בריתות והלוויות, שיוכלו להתקיים עם כמות כפולה של משתתפים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: גם בני 40 ומעלה ונשים בהיריון יוכלו להתחסן

שיא שלילי: מעל 10,000 נדבקים ביממה – 10.2% מהבדיקות חיוביות

כחול לבן תתמוך בהארכת הסגר בשבוע עד עשרה ימים

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "אנחנו במרוץ צמוד בין מבצע החיסונים לבין התחלואה הגואה בעולם בגלל המוטציה. אנחנו צריכים להחליט מיד על הארכה נוספת של הסגר הקיים. זה אולי לא פופולרי, ולא נוח בתקופת בחירות, אבל זה מה שאנחנו צריכים".

נתניהו התייחס גם למקבלי החיסון הצעירים וסיפר כי "לפני יומיים שוחחתי עם שר הבריאות וביקשתי לבחון את חיסון בני 16 ומעלה. צריכים לעשות מאמץ להגביר את החיסונים וכדי שזה יקרה צריך לקבל עוד ימי סגר, בזמן שיש סגר אפשר לחסן מיליונים. צריך להגיע למגזרים שמפגרים מאחור בחיסונים ולהלום בפטיש - תתחסנו תתחסנו". שר הביטחון בני גנץ השיב לנתניהו ואמר "אותו סגל שאתה מצטט ממליץ על שבעה ימים סגר בלבד. אני מסכים על הגברת החיסונים כמטרה עליונה אבל מה הקשר בין זה לבין הכפלת הסגר".

שר הפנים אריה דרעי הצהיר: "תמכתי בסגר אבל נמנעתי בהצבעה בגלל סגירת בתי הכנסת. היום לאור הדחיפות הגדולה אני מוותר על המחאה ואני והרב אביטן לאור הנחית הרבנים נצביע בעד הסגר".

עוד אמר דרעי כי "ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים בימים האחרונים, ולצערי לא מדובר רק בחברי אופוזיציה. גם אני לא אהבתי את מראות החתונות אתמול בבני ברק ופירסמתי הודעה תקיפה נגד הפרת ההנחיות. תבינו, החרדים אינם מקשה אחת. רוב הציבור החרדי מקפיד הקפדה גדולה על כל הנחיות משרד הבריאות. יש תחלואה גבוהה במגזר כי בכל בית יש בממוצע שבעה או שמונה חולים כי המשפחות גדולות".

"היום היו יותר מ-10 אלף חולים - גם ללא החולים החרדים היינו נמצאים במספרים גבוהים שהיו מחייבים את המשך הסגר. אז מדוע לטעון שכל המדינה נכנסת לסגר בגלל החרדים? זה שקר ועוול נוראי. שמעתי גם שמפרסמים שאחוזי החיסונים ביישובים החרדים נמוכים ביחס לשאר היישובים", אמר דרעי. קחו למשל ערים כמו מודיעין עילית וביתר עילית, יש שם בעיקר אוכלוסיה צעירה שטרם הגיעה זמנה להתחסן. יש בערים הללו מעט יחסית מבוגרים ולכן האחוזים נמוכים".

סגר
סגר | צילום: רויטרס

במהלך הדיון היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס לסערה סביב אישור בדיקות הקורונה לנוחתים. לטענתו, הוא רק ציין כי אי אפשר לחייב את השבים מחו"ל לעבור אותן, בעוד ששרים טענו כי אסר לקיים את המהלך. לדבריו, "הייתה הסתה בעקבות זה, כולל אמירות ש'הדם על ידי - לא היו דברים מעולם".

כמו כן, הוצגו לשרים נתוני החיסונים של פייזר, לפיהם הם יעלים ב-89%. בנוסף, חבר קבינט המומחים של ממונה הקורונה, הפרופסור ערן סגל, יציג בהמשך לממשלה מודל, שלפיו אם הסגר יוסר בסוף ינואר, ימותו עד סוף חודש מארס יותר מ-1,100 בני אדם. אם הסגר ייגמר בסוף ינואר, יהיו מידי יום עוד 166 חולים קשים ו-60 נפטרים. אבל אם 80% מהאוכלוסייה יחוסנו, מספר החולים הקשים יירד ל-63 והנפטרים ל-22. אם 95% מהאוכלוסייה יחוסנו, מספר החולים הקשים מידי יום יירד ל-29 ומספר המתים ל-10.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"אני קורא לכל האזרחים, גם אלה שהשתתפו אתמול בחתונה השערורייתית בבני ברק להפסיק להפר את החוק", המשיך ראש הממשלה. "זו שפיכות דמים. אני קורא למשטרה לנקוט יד ברזל נגד כל מפירי החוק באשר הם". ח"כ משה גפני הוסיף: "אני לא זוכר מצב שגדולי התורה הורו לסגור תלמודי תורה כמו עכשיו, הציבור צריך להבין שאנחנו במצב של פיקוח נפש - המציאות מחייבת את כולם ללא יוצא מן הכלל לשמור על ההנחיות, ללכת להתחסן ולהישמר".

סגר
סגר | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע כחול לבן כי תתמוך בהארכת הסגר בשבוע עד עשרה ימים, כפוף לכך שדרישותיה ייענו. זאת, ברקע העלייה בתחלואה שהגיעה היום לשיא. כחול לבן תדרוש בישיבת הממשלה לחסן באופן מיידי את תלמידי התיכונים, כדי להבטיח את קיום הבגרויות, חובת בדיקת קורונה למגיעים ארצה, קידום האכיפה במוקדי התחלואה והעלאת הקנסות וכן הגדלת הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים.

אתמול פורסם כי משרד הבריאות דורש להאריך את הסגר בשבועיים, זאת בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים, שלא ירדו באופן משמעותי מאז נכנס הסגר לתוקפו. בהמשך דווח כי נתניהו תומך בהארכת הסגר בעשרה ימים לפחות, וזאת בתום התייעצות שקיים אמש בנושא, שבמהלכה נידונה האפשרות שההגבלות יוארכו בשבועיים נוספים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי נרשם שיא שלילי בכמות המאומתים, כאשר אתמול אובחנו 10,021 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו יותר מ-100 אלף בדיקות, מתוכן 10.2% היו חיוביות. לצד זאת, אתמול בוצעו 186,000 חיסונים ביום, ועד כה חוסנו 2.2 מיליון ישראלים.