התקהלויות עד 50 איש, חתונות יצומצמו: החלטות קבינט הקורונה

בעקבות העלייה בתחלואה, השרים החליטו כי באולמות ובאירועי תרבות תותר התקהלות של 250 משתתפים. מתאריך 9 ביולי עד סוף החודש יאושרו חתונות עד 250 במקום פתוח ו-100 במקום סגור

זמן צפייה: 02:59

קבינט הקורונה התכנס ודן היום (שני) בהמלצות משרד הבריאות להשבת חלק מהמגבלות על הציבור בשל העלייה בתחלואה. השרים החליטו על צעדים להגבלת התקהלויות והתכנסויות חברתיות. על כן, מספר האנשים שהתקהלו באירועים באולמות ומופעי תרבות יצטמצם ויותרו עד 250 משתתפים, ובאירועי ברית מילה והלוויות עד 50 איש.

מעבר לכך, אושרו מגבלות אחרות לאירועי חתונות, ולפיהם, מתאריך 9 ביולי עד סוף החודש יאושרו חתונות עד 250 אנשים במקום פתוח ו-100 במקום סגור. עד תאריך זה יאושרו חתונות עד 350 איש בהמלצה לקיימן בשטח פתוח ככל שניתן.

נוסף על כך, במוסדות להשכלה גבוהה המבחנים ייערכו באופן מקוון, למעט מקרים שיסוכמו בין משרד הבריאות והמל"ג. עוד קבעו השרים כי 30% מהעובדים במגזר הציבורי יעבדו מהבית. כמו כן, קבינט הקורונה אישר לראשונה העסקת עובדים זרים לבתי אבות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ברקע העלייה בהדבקה: קופות החולים החלו בבדיקות דם המוניות

דוח שהוצג בקבינט הקורונה: לא נעשה דבר ממארס כדי לקטוע ההדבקה

ההגבלות שהוחלטו בקבינט הקורונה
ההגבלות שהוחלטו בקבינט הקורונה | צילום: חדשות 13

מעבר לכך, קבינט הקורונה קיבל את המלצתו של שר החינוך יואב גלנט לפתוח את בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א' עד ד'. לכן, בניגוד לתכנון המקורי, כל קבוצה תמנה בממוצע 28 תלמידים, לעומת 35. בנוסף, פעילויות רבות יותר יועברו למרחב הפתוח, ככל שיתאפשר.

עוד הציג השר גלנט במסגרת קבינט הקורונה כי מנתוני ההדבקה של השבועות האחרונים עולה כי מספר החולים החדשים בקרב גילאי תלמידי הקדם יסודי והיסודי ביחס למספר החולים החדשים בקרב כלל האוכלוסייה מהווה כ-4% בלבד. זאת לעומת מספר התלמידים בגילאים אלו, כמיליון, אשר מהווה כ-18% מכלל האוכלוסייה בישראל.

בנוסף, הנחה קבינט הקורונה את מערכת הבריאות לפעול לצמצום משמעותי של זמני הבדיקות לפי הקריטריונים הבאים - 6 שעות מקסימום מאיתור חשוד כחולה קורונה עד קבלת הפניה לבדיקה; 12 שעות מקסימום מרגע ביצוע בדיקה עד קבלת תוצאה. כיום התהליך הזה לוקח כחמישה ימים.

שר הביטחון בני גנץ אמר בדיון בקבינט הקורונה כי "אנחנו חייבים להסכים על ניהול יעיל יותר של האופרציה וקבלת ההחלטות. הרגולציה מלמעלה עד למטה צריכה להיות במשרד הבריאות והביצוע במשרד הביטחון ופיקוד העורף שיש לו את כלי הביצוע הטובים ביותר - ממלוניות ועד קשר ישיר עם כל הרשויות".

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

ראש הממשלה החליפי אף מתח ביקורת על החלטת נתניהו ושר האוצר ישראל כץ להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד אוגוסוט, ואמר כי "טוב שניתן פתרון למובטלים, אך הוא כמו ניסיון לעצור דימום עם פלסטר - נקדם מענה ארוך טווח בדיוני התקציב".

בתוך כך, שרים רבים לא תמכו במהלכים שהביא שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש הממשלה בנימין נתניהו, שהביע לפני הישיבה תמיכה במהלכים - לא הביע זאת במהלך הישיבה אחרי שראה את עוצמת התנגדות השרים.

אמש, שר הבריאות התייחס לעלייה במספר הנדבקים והציג את מתווה משרד הבריאות, לפיו יוגבלו התקהלויות באולמות אירועים ובבתי כנסת, על כן בעלי אולמות האירועים יפוצו לדבריו על ידי משרד האוצר. כמו כן, המבחנים באוניברסיטאות ייערכו מרחוק ללא צורך בהגעה פיזית למוסד, ותתאפשר פעילות של מחנות קיץ וקייטנות. לטענתו, "ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

נוסף על כך, השר הודה כי "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל התחלואה השני", והוסיף כי "פעלתי, יחד עם השרים הרלוונטיים, לפתיחת גני האירועים, אירועי התרבות, התחבורה הציבורית ועוד. אך הדגשתי כל הזמן, שאם לא נשמור בקפדנות על כל ההנחיות נגיע גם למצב של סגירה".

במקביל, הפגינו מאות פעילי תעשיית האירועים והתרבות מול משרד האוצר בירושלים במקביל להתכנסות הקבינט. במהלך ההפגנה החלו פעילים לשרוף את ציוד ההגברה והתפאורה אשר לא נמצאים בשימוש מפרוץ המשבר, כוחות ביטחון מיהרו למקום על מנת לכבות את השריפה. זהו השבוע הרביעי להפגנות הזעם של עולם האירועים והתרבות.