הממשלה אישרה הקלות על בני ברק: תתאפשר כניסה ויציאה ברכב פרטי

חלק מההגבלות על העיר יוסרו עקב "שיפור בנתוני התחלואה" והבטחה לפינוי 700 חולים למלוניות. מ-18:00 ישוב הסגר על שכונות בי-ם • התפרצות קורונה בבית אבות באשקלון: יותר מ-20 דיירים אובחנו

זמן צפייה: 03:18

מגפת הקורונה: הממשלה אישרה היום (חמישי) שורה של הקלות משמעותיות על בני ברק, בעקבות "שיפור בנתוני התחלואה" והבטחה לפינוי 700 מתושבי העיר למלוניות בידוד מטעם המדינה. בשל הסרת חלק מהמגבלות, תתאפשר כניסה ויציאה מהעיר החרדית ברכב פרטי. ההגבלות המעודכנות על בני ברק יהיו בתוקף עד 20 באפריל, בעוד שההגבלות על השכונות בירושלים יהיו בתוקף עד 19 באפריל. החל מ-18:00 יוחזר הסגר על שכונות בירושלים.

שר האוצר משה כחלון הודיע בוועדת השרים כי לא יתמוך בשחרור חלקי של בני ברק אם הדבר יפגע בשחרור המשק מהסגר. שר הביטחון נפתלי בנט הצטרף לעמדתו.

התוכנית להוצאת 700 מתושבי העיר למלוניות בידוד תעבוד בצורה כזו לפיה רבנים בכירים שהחלימו מקורונה יועברו לבתי מלון יחד עם החולים והמבודדים, ושם יקיימו תפילות רבות משתתפים וכן יועברו שיעורי תורה.

בתוך כך, נגיף הקורונה התפרץ בבית אבות נוסף באשקלון, שבו אובחנו כחולים עד כה יותר מ-20 קשישים מתוך 150 דיירים. כוחות של פיקוד העורף במקום ויחליטו אם לחטא את המקום. זאת ברקע שהלילה הלך לעולמו קשיש מבית האבות "משען" ברמת אפעל. מוות נוסף היה של דייר בבית האבות ביבנאל.לפי שעה 52 מהמתים מהקורונה היו דיירים במרכזים גריאטרים ברחבי הארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי הקמת קבוצת "סיפורים מלבנון": תיבחן הענקת אות ללוחמים

ארה"ב חוקרת אם הקורונה הונדס במעבדה בסין: "בוחנים את המצב"

אסיפות הורים מקוונות: תוכנית הלמידה מרחוק של משרד החינוך

התפרצות הקורונה בבני ברק
מובילה במספר המקרים. בבני ברק | צילום: רויטרס

בד בבד, אגף המודיעין סיפק היום 100 מכונות הנשמה למערכת הבריאות. מדובר במכונות שפותחו ביחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין בצה"ל. במקביל, משרד הבריאות הזמין 1,000 מוניטורים שהיחידה פיתחה.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי מספר מקרי המוות מקורונה בישראל עלה ל-140. כמו כן, מניין הנדבקים טיפס ל-12,591, כאשר 174 במצב קשה ו-140 מהם מונשמים. 172 מהחולים במצב בינוני ו-9,481 במצב קל. 2,624 מהישראלים שנדבקו בווירוס החלימו.