2 דיירים נוספים מ"בית בלב" נפטרו; 61 מתים עד כה בבתי האבות

קשישים בני 82 ו-89 עם מחלות רקע שהתגוררו במוסד שבבת ים מתו בבית החולים איכילוב, ובכך מניין המתים במקום עלה לחמישה. מספר מקרי המוות בארץ עלה ל-159

בית האבות בית בלב בבת ים | צילום: חדשות 13

המחדל בבתי האבות: בית החולים איכילוב עדכן היום (שבת) כי קשיש בן 82 עם מחלות רקע שהגיע מבית האבות "בית בלב" שבבת ים נפטר ממחלת הקורונה. מוקדם יותר קשישה נוספת מבית האבות מתה בבית החולים איכילוב.

בכך, מספר הנפטרים מהמוסד שבבת ים עלה לחמישה, ועד כה הלכו לעולמם 61 קשישים שהתגוררו בבתי אבות שונים ברחבי הארץ כתוצאה ממחלת הקורונה מאז פרוץ המגפה.

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מניין החולים עומד על 13,107. 167 בני אדם במצב קשה, ו-118 מונשמים. 145 במצב בינוני, 9,390 במצב קל. 3,247 החלימו עד כה מהנגיף. חלה ירידה של 15 ביממה האחרונה במספר החולים שמצבם קשה, וירידה של 11 במספר המונשמים.

משרד הבריאות החל לבדוק אתמול אם דיירים רבים מבתי אבות באשדוד שנבדקו ומצאו חיוביים לקורונה - כלל לא חלו בנגיף. החשד הוא כי 14 מטופלים במרכז הגריאטרי בעיר פונו למחלקות הקורונה בבתי החולים אסותא ואושפזו לצד חולים מאומתים - אולם מבדיקות חוזרות שנעשו להם התברר כי הם אף פעם לא נדבקו בקורונה. כעת, טרם ברור כיצד נכון לנהוג בהם.

הבדיקות בוצעו במכון ויצמן שברחובות, וכעת בודקים במשרד הבריאות היכן נפלה הטעות. בשל המקרה ייערכו בדיקות חוזרות לכלל הדיירים והדיירות בבית גיל הזהב באשקלון, זאת על מנת לבדוק אם גם במקרה הזה נפלה טעות.