פרויקטור הקורונה: "נראה שאנחנו בתחילת גל חדש"

פרופ' סלמן זרקא אמר בכנס כי "לרוע המזל, נראה שמתחיל בישראל גל קורונה החדש, גל ה-BA.5". הוא הוסיף כי במשרד הבריאות שוקלים מתן חיסון חמישי. בנט קיים הערכת מצב עם בכירי משרד הבריאות: "אין שינוי במדיניות"

זמן צפייה: 03:32

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, אמר הבוקר (רביעי) בכנס Medicine 2042 המתקיים בתל אביב, כי "לרוע המזל, נראה שאנחנו מתחילים בישראל גם קורונה חדש, גל ה-BA.5. אנחנו שוקלים מתן חיסון חמישי".

הדברים באים על רקע הדיון שקיים אמש שר הבריאות ניצן הורוביץ עם בכירי משרדו, בעקבות העלייה בשיעור תחלואת הקורונה. בדיון הוחלט כי קמפיין ההסברה יחודש, וכן יומלץ לאוכלוסייה המבוגרת ולאנשים בסיכון לעטות מסכה בחלל סגור.

Hxsczy
פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא

בבדיקות המוסדיות של מד"א חלה עלייה של עשרות אחוזים, נתון המהווה שיא של חודשיים. יש לציין כי למעשה לא ניתן לדעת כמה אנשים אכן חולים - שכן לא כולם נבדקים או שאינם מדווחים על כך. ההערכה היא כי העלייה נובעת כתוצאה מירידה בחסינות, יחד עם העובדה שאנשים כבר לא עוטים מסכות כפי שנהגו קודם לכן, ולמעשה כל מגבלות הקורונה הוסרו.

אתמול התגלו 4,585 מאומתים חדשים לנגיף, המהווים 20.38% מתוך יותר מ-22 אלף בדיקות שנערכו. מספר החולים קשה בישראל עומד כעת על 89, מתוכם 21 במצב קריטי ו-18 מונשמים. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 1.19.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, קיימו התייעצות עם גורמי המקצוע נוכח העלייה בנתוני התחלואה. בדיון הוצגה תמונת המצב הנוכחית ונתוני התחלואה בימים האחרונים, המצביעים על מגמת עלייה עקבית, לצד צפי להמשך.

בשלב זה הוחלט על תיגבור וחיזוק ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת ומוסדות "מגן אבות". "במסגרת זו", נמסר, "תחודד ההמלצה בקרב אוכלוסייה מבוגרת ואנשים בסיכון לעטיית מסכה במקומות סגורים, ותימשך חובת עטיית מסכות במוסדות רפואיים ובמוסדות 'מגן אבות'".

עוד נאמר כי "יימשך המעקב והניטור באמצעות מערכות הביוב ותימשך פעילות מערך המודיעין ואיסוף הנתונים. דיונים והערכות מצב יתקיימו באופן שוטף, בהתאם לנתונים ולצורך".