הנגיף מתפשט: חולה ראשון בלבנון, הידבקויות נוספות באיטליה

לאחר שנודע כי ישראלית ששהתה על "ספינת הקורונה" זוהתה כחולה בנגיף, שר הבריאות הלבנוני הודיע שאישה שהגיעה מאיראן אובחנה כנשאית של הווירוס. עד כה זוהו יותר מ-76 אלף חולים ברחבי העולם

זמן צפייה: 01:40

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט: לאחר שהיום (שישי) נודע שאחת הישראליות ששבה מ"ספינת הקורונה" אובחנה כחולה בנגיף - מקרה ראשון זוהה גם בלבנון. שר הבריאות הלבנוני אישר כי אישה כבת 45 ששבה מאיראן זוהתה כנשאית של הנגיף, ואושפזה בבית חולים בביירות. שני מקרים נוספים במדינה נבדקים כעת. עוד הדגיש שר הבריאות כי ננקטים כל אמצעי הזהירות הנדרשים על פי ארגון הבריאות העולמי.

במקביל, גורם רשמי באיטליה הודיע כי זוהו שלושה מקרים נוספים של הנגיף בצפון המדינה. בכך עלה מניין הנדבקים לשישה. זו הפעם הראשונה שידוע עליה באיטליה שבה ההידבקות בוצעה בתוך המדינה. עוד נמסר כי מאות בני אדם שבאו במגע עם אותם נדבקים נבדקית כעת על מנת לשלול הידבקות. החולה הראשון שאובחן במדינה נדבק ככל הנראה בעקבות מפגש עם חבר שחזר לאחרונה מסין. בתוך כך, מספר הנדבקים בסינגפור עלה ל-86.

עוד בחדשות 13:

הקורונה בישראל: אחת מהנוסעות שחזרה מיפן נדבקה במחלה

הישראלים מ"ספינת הקורונה" נחתו בנתב"ג – והועברו לבידוד בשיבא

הנגיף הסיני: יפן תבדוק אם הטיפול באיידס – אפקטיבי לקורונה

נגיף הקורונה בעולם
נגיף הקורונה בעולם | צילום: רויטרס

בסך הכול, עד כה זוהו יותר מ-76 אלף מקרי הידבקות ברחבי העולם. 2,247 מתו כתוצאה מהנגיף עד כה, בהם 2,239 בסין בלבד ושני בני אדם ששהו על "ספינת הקורונה". יותר מ-18 אלף החלימו מהנגיף. בתוך כך, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי הצהיר כי מקרי ההידבקויות והמוות באיראן "מדאיגים מאוד".

תחנת בדיקה בכביש בסין, בזמן התפרצות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות הודיע כי אחת הישראליות שנחתו הלילה נמל התעופה בן גוריון נדבקה בנגיף הסיני, לאחר ששהתה על "ספינת הקורונה", שעגנה בחופי יפן. כעת, מניין החולים הישראלים עלה לחמישה בני אדם, כאשר הארבעה האחרים עדיין מאושפזים ביפן.

אליהו אליוביץ, דובר משפחות בן שבת, דהן, לוי, בן דוד, וביטון שהגיעו לישראל מספינת הקורונה מסר בשם המשפחות כי "קיבלנו כעת בצער עדכון כי אחת מבנות המשפחה נמצאה חיובית לקורונה. כלל המשפחות מתעדכנים כעת בפרטים ותומכים בה ובמשפחתה. אנו מאחלים לה רפואה שלמה".

כאמור, 11 הישראלים שאובחנו אתמול כבריאים ושהו על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" נחתו בישראל. הם ישהו בבידוד של 14 ימים במתחם בידוד מיוחד שהוקם בבית החולים שיבא שבתל השומר.

הישראלים הבריאים לפני העלייה על האוטובוס לאחר הפינוי ''מספינת הקורונה''
הישראלים הבריאים לפני העלייה על האוטובוס לאחר הפינוי ''מספינת הקורונה'' | צילום: חדשות 13

חדרי הבידוד הסטריליים שבהם ישהו הישראלים מאובזרים בציוד רפואי שנשלט מרחוק, בהם רובוט רפואי שיאפשר בדיקה ללא נוכחות הרופא, ובטרם כניסתם למתחם יעברו חיטוי יסודי באמבולנסים. אל החדרים הגיעו היום גם משפחות הנוסעים, והביאו מזכרות ואוכל של בית – משפחה אחת אף השאירה על השולחן, לצד התמונה המשפחתית, בקבוק אישי של בירה "קורונה".

פרופ׳ רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, ישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שנמצאו חיוביים לקורונה, מאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. לדבריו, מצבם של השלושה שכבר מאושפזים מוסיף להיות קל.