משרד הבריאות: לשקול נסיעה לתאילנד, יפן ויעדים נוספים במזרח

לפי הערכת המצב, יש לבחון את נחיצות הנסיעה לכמה יעדים, בהם הונג קונג, סינגפור ומקאו. גורמים במשרד החוץ: "החלטה שלא לוקחת בחשבון שיקולים מדיניים חשובים; אנחנו עלולים לשלם מחיר מדיני"

זמן צפייה: 01:38

הנגיף הסיני: משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי בתום הערכת מצב שנערכה היום, הוחלט לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, קוריאה הדרומית וטיוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין.

כמו כן הרחיב המשרד את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך בדיקות של החוזרים מאותם היעדים. על פי ההגדרה החדשה, אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או שביקר באחד היעדים הללו, ובתוך שבועיים הופיעו אצלו תסמינים כמו חום של מעל 38 מעלות, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, עליו לגשת למרפאה או בית חולים - בתיאום או בהודעה מראש.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מניין המתים מהנגיף הסיני – עקף את מספר קורבנות הסארס

הרופא שחשף את הנגיף מת – ובסין זועמים: "כמה עוד תשקרו?"

אזרח אמריקני ראשון מת מהקורונה; 5 אזרחים בריטים אובחנו בצרפת

Thai Royal Guards Wear Masks Inside The Royal Palace In Bangkok
המשמר המלכותי של תאילנד לובשים מסכות בתוך הארמון בבנגקוק | צילום: רויטרס

כשהם מגיעים, עליהם לכסות את האף והפה בבד, להימנע ממגע עם אנשים ומנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר משרד הבריאות. "המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות למניעת התפרצות המחלה. רק במאמץ משותף של כולם, נצליח להתמודד עם התפרצות אפשרית בישראל", נמסר.

גורמים במשרד החוץ הביעו תרעומת על ההודעה: "אנחנו מבינים את החשש מהתפשטות הקורונה, אבל מדובר בהחלטה שלא לוקחת בחשבון שיקולים מדיניים חשובים. אף מדינה בעולם לא נקטה בצעד כזה ואנחנו עלולים לשלם עליו מחיר מדיני מול המדינות הללו".

מוקדם יותר היום דווח כי 89 בני אדם נוספים מתו בסין אתמול כתוצאה מנגיף הקורונה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס ל-813, ועלה על מספר קורבנות נגיף הסארס, שגבה במהלך ההתפרצות ב-2003, את חייהם של 774 בני אדם ברחבי העולם. עד כה אובחנו 27,100 בני אדם עם הנגיף במחוז חוביי שבסין בלבד, ובסך הכול ברחבי העולם - יותר מ-37 אלף מקרים.

אתמול בלילה מת אזרח אמריקני כתוצאה מהנגיף, והפך לאזרח ארצות הברית הראשון שמת כתוצאה מהווירוס. יש לציין כי הגבר, כבן 60, מת בבית החולים בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף.

חמישה אזרחים בריטים, הנמצאים בצרפת, אובחנו כחולי קורונה אחרי ששהו בבקתה באתר סקי עם אדם שלפני כן היה בסינגפור. כך נמסר ממשרד הבריאות הצרפתי. לדברי השרה אגנס בוזין, אחד מהנדבקים הוא ילד בן תשע, אבל הוסיפה שאף אחד מהם לא במצב קשה. מספר החולים שאובחנו בצרפת עומד כעת על 11 בני אדם.

על פי דיווחים, הרשויות בסין חסמו תוכנית של "פוקסקון", יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הגדולה בעולם המספקת בין היתר לחברת "אפל", להמשיך בייצור במפעלים בעיר שנג'ן שבמחוז גואנגדונג. זאת, בשל חשש כבד לאפשרות להידבק שם בנגיף.

במקביל, משרד הבריאות בתאילנד הודיע בשבת בבוקר על שבעה מקרים חדשים של נגיף הקורונה, מה שמעלה את מספר האנשים שנדבקו במדינה ל-32, כאשר חמישה מהם הבריאו, והופך אותה למדינה עם מספר החולים הגבוה ביותר מחוץ לגבולות סין.