קורונה, פעם רביעית: לפחות 15 ישראלים נדבקו שוב ושוב

במשרד הבריאות מזהים מגמה מטרידה, וכבר ממליצים לעטות מסכות בחללים סגורים. במשרד הבריאות צפויים לדון בימים הקרובים שוב בשאלה האם להפוך את ההמלצה הזאת להנחיה מחייבת

זמן צפייה: 01:15

מגפת הקורונה לא חלפה, ומספר החולים שמצבם קשה היום (ראשון) הוא הגבוה ביותר מזה ארבעה חודשים. במשרד הבריאות זיהו בפעם הראשונה בימים האחרונים הדבקה רביעית בקורונה. יחד עם זאת, יודגש כי מדובר במקרים נדירים, כאלו שנדבקו עוד בגל הראשון - ה"אלפא", דרך גל ה"דלתא" ועד לגל ה"אומיקרון".

ההדבקות החוזרות האלו מטרידות את משרד הבריאות כיוון שהם מצביעות על הירידה במוגנות ובחיסוניות בקרב האוכלוסייה הכללית. מטה ההסברה לקורונה כבר הוציא המלצה לעטות מסכות בחללים סגורים, ובימים הקרובים, במשרד הבריאות צפויים לדון מחדש בשאלה - האם להפוך את ההמלצה הזאת להנחיה מחייבת. כרגע, אין החלטה סופית בנושא.

פרופ' נחמן אש
פרופ' נחמן אש, מנכ''ל משרד הבריאות | צילום: ועידת ישראל לחדשנות ברפואה

בשבוע שעבר, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אימץ את המלצת הצוות לטיפול במגפות ומינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) ואישר חיסונים נגד קורונה של החברות פייזר ומודרנה לילדים ופעוטות בין הגילאים שישה חודשים עד חמש שנים. כזכור, שבוע קודם לכן, הצט"מ התכנס לדיון המשך בנוגע לחיסון ילדים מתחת לגיל 5 נגד קורונה, ובו הומלץ פה אחד על ידי המומחים לאשר ביצועו. במהלך הדיון ניתנו סקירות מקצועיות, ובסופו התקיימה הצבעה בנושא.

כל חברי הצט"מ סברו שהחיסון בעל פרופיל בטיחות גבוה, ולכן הוחלט להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות לאפשר את מתן החיסון לילדים בני חצי שנה עד 5 שנים. בתוצאות ההצבעה, 58% הצביעו בעד המלצה לחסן ילדים עם גורמי סיכון, ולאפשר חיסונם של ילדים ללא גורמי סיכון. 13% הצביעו בעד המלצה על מתן החיסון לכלל הילדים, 13% הצביעו בעד לאפשר את מתן החיסון לכלל הילדים, 16% המליצו להגביל את החיסון רק לילדים עם גורמי סיכון. בנוסף, 87% סברו שניתן לחסן מחלימים ומי שטרם חלה, ללא הבחנה בין קבוצות אלה. 13% סברו שאין לחסן מחלימים.