אלרעי פרייס: "יש עלייה בתחלואה אבל לא צריך להיכנס להיסטריה"

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה להתפרצות הקורונה האחרונה ואמרה כי "כבר לא מדובר בהתפרצות נקודתית, ההדבקות הגיעו ליישובים נוספים" • קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר כדי לדון בהגבלות

זמן צפייה: 04:09

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה הערב (שבת) בריאיון בחדשות 13 להתפרצות האחרונה של מגפת הקורונה ואמרה כי "כבר לא מדובר בהתפרצות נקודתית בבנימינה או מודיעין, התחלואה התפשטה להרבה יישובים. בערך 50% מהמאומתים עם סימפטומים, אך לא הייתי נכנסת להיסטריה כי החיסון עדיין יעיל מאוד במניעת מחלה קשה".

"החלופות שנביא בפני הממשלה הן אם עלינו להתמקד בצמצום התחלואה, גם כשמדובר בחולים קלים, או הסתכלות על כמות החולים הקשים בלבד. אני קוראת לאנשים לשים מסיכה בחללים סגורים ובהתקהלויות באוויר הפתוח", אמרה אלרעי פרייס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רצח משולש בצפון: גבר, אישה ונערה נורו למוות ליד צומת עילבון

ישראל הציעה לסייע בזירת האסון במיאמי – אך טרם קיבלה מענה

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2106262013' autoplay='0' credit='' desc='שובה של הקורונה: האם ישראל בדרך להגבלות נוספות?' poster='' kid='1_pnd9uvhw' duration='430']

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 229 נדבקים חדשים, לאחר שבוצעו כ-60 אלף בדיקות, מתוכן 0.4% היו חיוביות. כמו כן, מחצות אובחנו 96 נדבקים חדשים. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 1,147 בני אדם, מתוכם 26 במצב קשה ובהם 16 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,429.

ראש קבינט המומחים "מגן ישראל", פרופסור רן בליצר, אמר לחדשות 13 כי "יש מספר סיבות להתפרצות המחודשת, בין היתר כי מדובר בזן 'דלתא' אשר מדבק ב-50% יותר ולכן גם מחוסנים נדבקים בו אך החיסון עדיין יעיל מאוד במניעת מחלה קשה או אשפוז".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"על מנת לבלום את ההתפשטות יש לאכוף את הבידודים ולהקפיד על עטיית מסכות בחללים סגורים", אמר בליצר. "הדבר החשוב ביותר הוא התחסנות, התחלואה חזרה לעלות ומי שלא התחסן חייב להתחסן עכשיו. מומלץ להעביר התכנסויות גדולות לאוויר הפתוח".

מחר צפוי להתכנס קבינט הקורונה ולפי ההערכות משרד הבריאות לא ידרוש בשלב זה הגבלות נוספות אלא יתמקד בחובת עטיית המסכות בחללים סגורים ובבעיות בנתב"ג. במשרד האוצר מתנגדים להגבלות נוספות וסבורים כי אין טעם להשבית את המשק שוב.