כדי למנוע הדבקה בערים: פרטי החולים יועברו לרשויות המקומיות

פרסום ראשון: החל מהשבוע הבא יעביר משרד הבריאות לידי הרשויות את מסלולי המאובחנים בקורונה • משרד הבריאות: נמצאו שגיאות ב-8 בדיקות • ציוד מיגון הועבר למד"א למען ביצוע דגימות הבית

זמן צפייה: 05:15

פרסום ראשון: משרד הבריאות צפוי להתחיל בשבוע הבא להעביר לרשויות המקומיות את פרטיהם של חולי הקורונה החיים בשטחן. זאת בעקבות מחאה של ראשי הרשויות, נגד החלטת המשרד שלא להעביר את המידע – בטענה של חיסיון רפואי. יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, שוחחו ביניהם והגיעו להסכמות להעברת המידע בזמן אמת - במקום שהרשויות יתחקו בעצמן ובאופן עקיף אחר החולים. המידע שיועבר הוא המסלולים שבהם עברו הנדבקים, וככל הנראה גם הכתובות שלהם.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2028031740' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_or7y2o8i' duration='442'']

בתוך כך, לאחר ההנחיה על צמצום מספר הבדיקות בשל היעדר ציוד מיגון מספק לצוות הרפואי, מנכ"ל מד"א אלי בין הסדיר את הנושא מול משרד הבריאות – והציוד בדרכו למחסני מד"א. הבדיקות בבתי המבודדים יחזרו לפעילות מלאה.

בד בבד, משרד הבריאות הודיע כי נמצאו שגיאות רק ב-8-10 בדיקות שבוצעו אתמול ושלשום, אך עד שלא יעלו על מקור התקלה - הדבר יכול להשפיע על אנשים רבים שכבר נבדקו, וכן על בדיקות עתידיות. כעת המשרד משקיע את המאמצים בפתרון הבעיות הטכנולוגיות.

עוד בחדשות 13:

מספר החולים בקורונה בישראל עלה ל-3,460 – בהם 50 במצב קשה

בשל מחסור בציוד מיגון – צמצום משמעותי במספר בדיקות הקורונה

מניין המתים בספרד עבר את ה-5,000; 832 מתו ביממה האחרונה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, כאמור, הנחה מד"א את הבודקים לצמצם למינימום את ביצוע דגימות הבית - בשל מחסור בציוד מיגון. מד"א קבע תנאי סף שרק לפיהם יקבע אם דוגמים ייצאו לכתובות. זאת, פחות מ-24 שעות אחרי ההודעה של משרד הבריאות לפיה כמות הבדיקות תורחב ל-10,000 ביום.

על פי ההנחיות בשעות האחרונות, נבדקו רק מבודדי בית עם תסמינים, מעל גיל 60, או מתחת לגיל 60 אך עם מכלה כרונית, בית ובו שלושה מטופלים ומעלה, אתרי דגימה גדולים כגון מלונות ובתי אבות, ואנשים מתחת לגיל 60 שאין ביכולתם להגיע לעמדות "היבדק וסע" בעקבות מצב בריאותי.

במקביל, עדכן משרד הבריאות הבוקר כי מניין החולים בקורונה בישראל עלה ב-425 בני אדם - ועומד כעת על 3,460. 50 מתוכם במצב קשה, 73 במצב בינוני, ו-89 החלימו ושחררו לבתיהם. היתר במצב קל.

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי בעקבות בעיית מחשוב שהתגלתה הלילה בהעברת הנתונים - מתן תשובות המעבדות מתעכבת. עבודת המעבדות נמשכת כסדרה בשבת וכך גם לקיחת הבדיקות על ידי מד"א. צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה.

מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות הבהיר כי "במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים אמש התגלו מספר נתונים סותרים. לאור זאת הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול, וטרם דווחו לחולים. ההנחיה הינה רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות".