לאחר אבחון החולים: סורבה כניסת תיירים מקוריאה הדרומית לארץ

משרד הבריאות פרסם הנחיות לאמצעי זהירות בעקבות אבחון החולים בקורונה שביקרו בישראל. נשקלת האפשרות לצרף את יפן, טאיוואן וקוריאה הדרומית לרשימת המדינות המצריכות בידוד של 14 ימים

זמן צפייה: 03:09

נוסעים זרים בטיסה שנחתה הערב (שבת) בארץ מסיאול לא הוכנסו למדינה. זאת, לאחר האבחנה של תשעה אזרחי קוריאה הדרומית כחולים בקורונה לאחר ביקור בישראל. 12 נוסעים ישראלים שהיו בטיסה פונו לבתיהם באופן מבוקר וישהו בבידוד בימים הקרובים.

"צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות", הסביר מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר, "חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום מפנים בבטחה את הנוסעים שהגיעו מקוריאה הדרומית, תוך שהם ממוגנים בעצמם באופן מלא נגד הידבקות".

בתוך כך, גורמים במשרד הבריאות מסרו כי נשקלת האפשרות לצרף את יפן, טאיוואן וקוריאה הדרומית לרשימת המדינות המצריכות בידוד של 14 יום לאחר החזרה לישראל. דיפלומטים מקוריאה הדרומית הוזעקו לחמ"ל משרד הבריאות לקבלת הנחיות.

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה להנהלת משרד החוץ לקיים דיון דחוף ביחס למשמעות האפשריות וההשלכות הבין-לאומית על מדינת ישראל של פרשת הצליינים הקוריאנים שביקרו בישראל ונמצא שנושאים את נגיף הקורונה.

עוד בחדשות 13:

9 דרום-קוריאנים שנדבקו בקורונה שבו מביקור בן שבוע בישראל

נגיף הקורונה: תסמינים התגלו אצל תושב סין 27 ימים אחרי שנדבק

השבוע הדרמטי שעבר על משפחות הישראלים שהיו על ספינת הקורונה

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

כמו כן, משרד הבריאות פרסם הנחיות לאמצעי זהירות שיש לנקוט בעקבות אבחון החולים. מהנחיות משרד הבריאות עולה כי כל מי שהיה במגע הדוק במרחק של פחות משני מטרים ולמשך 15 דקות לפחות עם חברי הקבוצה מתבקש להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עימם. במידה שמתפתחים סימני מחלה הכוללים חום של מעל 38 מעלות, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים יש לפנות לעזרה רפואית.

כל מי שהיה במקומות שבהם ביקרה הקבוצה, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה, לפנות לקבלת טיפול מתאים אם וכאשר הם מתפתחים ולדווח למשרד הבריאות.

רשות הטבע והגנים מסרה בעקבות הידיעה על ביקור הדרום-קוריאנים: "הבוקר התקבל דיווח ממשרד הבריאות אודות קבוצת תיירים מקוריאה שביקרה בארץ וחזרה לארצה עם סממנים של מחלת הקורונה. מסלול הביקור שלהם נוטר ונמצא כי ביקרו בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים תל באר שבע, מצדה וקיסריה. ניתנו הנחיות לעובדי האתרים שהיו איתם במגע בהתאם להנחיית משרד הבריאות. רשות הטבע והגנים נמצאת בקשר רציף עם משרד הבריאות".

בהמשך, נמסר כי 20 עובדי רשות הטבע והגנים (16 במצדה, 3 בקיסריה ואחד תל באר שבע) שהיו במגע עם התיירים מקוריאה הונחו להשאר בבידוד ביתי עד ה26/2.

ממלון עין גב, שהצליינים שהו בו במהלך ביקורם, נמסר: "בהמשך להודעת משרד הבריאות על מספר צליינים, מקבוצה קוריאנית, ששהתה גם בעין גב ובעשרות אתרים, שמורות טבע ומלונות בישראל, שהראו סממני מחלת הקורונה ולמרות ששהו בעין גב כבר לפני כשבועיים, לשני לילות בלבד וחדרי הנופש תמיד מנוקים בקפידה יתרה מאוד- איננו מקלים ראש, ועורכים ליתר ביטחון בדיקה עם סוכני הנסיעות בקוריאה ובישראל לגבי המקרה, כמו כן העברנו הנחיות לצוות וידענו את גורמי הבריאות בקיבוץ ובאזור. מבדיקה שערכנו כעת, אין מי מהצוות שגילה תסמינים מדאיגים".

נשים בקוריאה הדרומית עוטות מסכות להגנה מפני נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

מנכ"ל מלון גרנט קורט בירושלים, שבו שהו חברי הקבוצה, מסר: "ההנחיות הן שארבעת החדרנים שטיפלו בקבוצה הזו צריכים להיות עכשיו בבידוד בבית. יש להם עוד 4 ימים. שאר העובדים צריכים לדווח אם מישהו לא מרגיש טוב ולא קיבלנו דיווח על מישהו שלא מרגיש טוב. חוץ מזה, זו ההנחיה היחידה. ברגע שמשרד הבריאות אמר לנו מה ההנחיות - פעלנו לפי מה שהם ביקשו. כולם רגועים ואין לנו בעיות מיוחדות. כל אחד קצת חושש אבל אין פאניקה. מקווים שיעבור בשלום ולא יהיו עוד נדבקים".

וואדיה אבו אל-נאסר, דובר הוותיקן בישראל, מסר בתגובה: "אנחנו מנסים לברר אם מישהו מהכנסיות המקומיות היה עימם בקשר. צר לנו לשמוע שזה קרה מייד אחרי ביקורם בארץ. כולי תקווה שהם לא נדבקו בארץ. אני מאחל החלמה ומקווה ומתפלל שהחבר'ה שלנו פה לא נדבקו מהווירוס הבעייתי הזה. בהמשך הוסיף: "עשינו בירורים בשעות האחרונות בחלק מהאתרים הקדושים ומצאנו שאף אחד מהאנשים שלנו לא נדבק בנגיף. נמשיך לעקוב ונמתין להנחיות ממשרד הבריאות".

עובדים בשדה התעופה מוגנים בעקבות וירוס הקורונה
עובדים בשדה התעופה מוגנים בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

ישראלי שהיה על הטיסה לסיאול יחד עם תשעת הצליינים סיפר: "איך שנחתי קראתי כתבה וראיתי שיש התפרצות בדרום קוריאה. ישר התקשרתי לאשתי ואמרתי לה שלפי מה שקורה אני לא בטוח שזה יהיה בטוח לחזור הביתה, יש לנו שני ילדים בבית. לא רציתי להיות במצב שאני אחשוף את הילדים שלי, ומאז אני כאן. היום במקרה פתחתי חדשות וראיתי שהיו פה צליינים, ישר עשיתי אחד ועוד אחד והבנתי".

"זו היתה קבוצה די גדולה", סיפר. "לאורך הטיסה חלקם חבשו מסכות וחלקם לא, לא היה משהו חריג. אף אחד לא יצר איתי קשר ממשרד הבריאות, ניסיתי להשיג את המוקד ביום חמישי והסברתי שהייתי בקוריאה ואמרו לי 'אין שום אזהרת מסע, אתה יכול לשוב הביתה'. בכל זאת בחרתי להישאר בבית כי הבנתי שיש שם חוסר הבנה וברדק שלם. אני לא מרגיש סימפטומים של נגיף אבל אני בלחץ כי אי אפשר לדעת שום דבר אז זה מלחיץ. אני רוצה להיבדק רק בשביל השקט הנפשי, לא רוצה להישאר ככה באוויר".