משרד הבריאות: 17 בני אדם נוספים חשודים כי נדבקו בזן האומיקרון

בנוסף לשתי המאומתות לזן הקורונה החדש, קיים חשד לגבי 17 נוספים שטרם התקבלו עבורם תוצאות הריצוף, מתוכם 14 לא מחוסנים או מחוסנים חלקית, וה-3 הנותרים חוסנו באופן מלא; מקרה ראשון של האומיקרון התגלה בארה"ב

זמן צפייה: 03:48

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) כי פרט לשתי המאומתות לזן האומיקרון החדש, ישנם 17 בני אדם נוספים שחשודים כי נדבקו בו, וכי טרם נתקבלו תוצאות הריצוף שלהם. מתוך 17 החשודים הנוספים, 14 לא מוגנים (לא מחוסנים או מחוסנים חלקית), ויתר השלושה מוגנים באופן מלא. במקביל, מקרה ראשון של זן האומיקרון זוהה בקליפורניה שבארה"ב.

מתוך 17 המקרים החשודים, 10 מהם חזרו לאחרונה מחו"ל, ושבעה לא שהו בחו"ל. כאמור, המאומתת הראשונה שזוהתה בישראל שבה ממלאווי והיא מחוסנת בחיסון אסטרהזניקה, והמאומתת השנייה שבה מדרום אפריקה והיא מחוסת בשלוש מנות חיסון מתוצרת פייזר.

נתב''ג, קורונה
נתב''ג, קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנתוני התחלואה שפורסמו הערב על ידי משרד הבריאות, עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 571 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-96 אלף בדיקות מהן 0.6% היו חיוביות.

כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 5,538 מתוכם 115 במצב קשה, ובהם 66 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,199. כמו כן, מקדם ההדבקה (R) נשאר יציב סביב 1, ועומד היום על 1.02.

בתוך כך, פאנל המומחים המייעץ למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) המליצו מוקדם יותר היום לאשר את התרופה נגד קורונה של חברת מרק (Merck). התרופה, הנקראת מולנופירביר, ניתנת כגלולה שאפשר לקחת בבית ולא במסגרת אשפוז.