כ-5,000 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - 15% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי 810 מהחולים במצב קשה, ומתוכם 205 מונשמים. מניין מקרי המוות עלה ל-1,547 • ח"כ מיקי זוהר קורא לאדלשטיין למנות את משה בר סימן טוב לממונה הקורונה: "אין מתאים ממנו"

זמן צפייה: 01:46

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 4,953 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו 34,436 אלף בדיקות - כאשר 15% מהן יצאו חיוביות. מצבם של 810 מהחולים מוגדר קשה, ומתוכם 205 מחוברים למכונות הנשמה.

מניין מקרי המוות בישראל עלה ל-1,547, ובסך הכול נדבקו בנגיף 239,806 ישראלים. 1,589 מהחולים מאושפזים בבתי חולים.

עוד בחדשות 13:

מחלקות הקורונה בבתיה"ח מלאות עד אפס מקום – והנפגעים הם כולנו

חוקרים באוני' העברית: פתיחת מערכת החינוך עד כיתה ד' – הכרחית

נתוני התנועה חושפים: הישראלים נענים להנחיות פחות מבסגר הקודם

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר קרא היום לשר הבריאות יולי אדלשטיין למנות לתפקיד פרויקטור הקורונה את מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב. "במבחן התוצאה בר סימן טוב הוכיח את עצמו בגל הראשון", הצהיר זוהר. "מינויו לפרויקטור הקורונה יכול להביא לשינוי חיובי".

"מה שחשוב זה מבחן התוצאה, ובשונה מגמזו - משה בר סימן עמד בו בהצלחה: בגל הראשון הצליח לבלום את העלייה בכמות הנדבקים בקורונה ואף להוריד את מספר החולים והמונשמים. אין מתאים ממנו לשמש כפרויקטור הקורונה".

מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב
מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

אתמול התייחס אדלשטיין לאסטרטגיית היציאה מהסגר, והצהיר כי כי "הפעם לא נחזור על טעויות של פתיחה מהירה של המשק. הפעם נהיה זהירים מאוד ולא יעזרו שום לחצים. אנחנו נשחרר את המשק ואת החיים החברתיים בזהירות הנדרשת מבחינה רפואית". את הדברים אמר בתום סיור שערך בתל אביב עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, ולקול קריאות המפגינים סביבם.

"יש מקום לאופטימיות", הכריז אדלשטיין. "הרוב המכריע של הציבור הישראלי שומר על בריאותו ומקשיב להנחיות משרד הבריאות, וזה אומר שאנחנו נראה את הירידה במספרי התחלואה. זה ייקח זמן, שבועות ארוכים, זה לא יהיה פשוט. נבוא לקבינט הקורונה עם תוכניות מאוד ברורות ליציאה הדרגתית".